مزدوران و نظامیان سعودی طی یک هفته گذشته بارها تلاش کرده‌اند به شهر نهم در شرق صنعا نفوذ کنند، که با مقابله و مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواجه شده‌اند.

مقاومت در نهم هنوز ادامه دارد؛ بمب‌های عربستان بر سر مردم صعده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز سه شنبه (امروز) چندین عملیات نظامی در جبهه‌های داخلی یمن انجام دادند.

یک منبع نظامی به شبکه خبری «المسیره»، گفت که یک خودروی زرهی بی‌ام‌پی وابسته به مزدوران سعودی در نهم در شمال شرق صنعا هدف موشک ارتش یمن قرار گرفت و منهدم شد.

از سوی دیگر در استان تعز نیز یک منبع امنیتی اعلام کرد در پی حمله توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به یک خودروی زرهی، ضمن منهدم شدن خودرو همه سرنشینان آن نیز کشته شدند.

در لحج نیز توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تجمع مزدوران سعودی در نزدیکی منطقه التاج در منطقه کهوب را هدف قرار داده که خسارت‌های فراوانی به همراه داشته است.

از سوی دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز هم برای شِشُمین روز متوالی با تلاش مزدوران و نظامیان سعودی برای نفوذ به نهم در شرق صنعا مقابله کردند.

یک منبع نظامی گفت که شماری از مزدوران سعودی تلاش کرده بودند از محورهای غربی و جنوب غربی به نهم نفوذ کنند که با مقابله نیروهای ارتش یمن، تلاششان ناکام ماند.

جنگنده‌های عربستان دوبار به منطقه المدفون در نهم حمله کرده و منطقه العقران در این شهر را هدف بمب‌های خوشه‌ای قرار داده‌اند.

منطقه البقع در شهر کتاف در استان صعد نیز دست کم 4 بار هدف حملات بمب‌های خوشه‌ای عربستان قرار گرفته و جنگنده‌های سعودی منطفخ مندبه در شهر باقم در این استان را چندین بار بمباران کرده‌اند.

از سوی دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک نظامی سعودی را در منطقه الهنجر در عسیر از پای در آوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.