قم- دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای با ظاهرنمایی مبارزه با فساد به دنبال انحراف اذهان عمومی از شاه دزدان اصلی به سمت مباحث حاشیه‌ای هستند، در حالی که فساد سرمایه‌های اجتماعی نظام اسلامی را هدف گرفته و به دنبال ناامید کردن مردم است.

قبح و زشتی دست‌درازی به بیت‌المال شکسته شده/ دولت نباید رقیب مردم باشد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی شامگاه سه شنبه در دومین نشست از سلسله نشست‌های بصیرتی بسیج مدرسه علمیه معصومیه که به مناسبت گرامیداشت سالروز ۹ دی در سالن همایش‌های این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: عده مشخصی و نورچشمی‌هایی عادت کرده‌اند که دست در جیب بیت‌المال کنند و عده آنها هر چند زیاد نیست، اما به صورت یک سازمان و نظام به‌هم پیوسته عمل می‌کنند تا نظام پاک کشور را آلوده و ناکارآمد کنند.

وی اضافه کرد: فاسدان می‌کوشند تا با تلاش خود حداقل مقاومت‌های انجام شده را از سر راه خود بردارند، به همین دلیل هر فردی که عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد را پیشه کرده و هر رسانه‌ای که این مسائل را برای احقاق حقوق ملت منتشر می‌کند، باید در دادگاه حضور یابد، به همین علت جای شاکی و متشاکی تغییر می‌کند و امثال بنده به جای فاسدان برای پاسخگویی در دادگاه فراخوانده می‌شوند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قبل از دهه ۷۰ فرد متشاکی باید در دادگاه‌ها پاسخگو می‌بود، اضافه کرد: بعد از دهه هفتاد شاکی باید در دادگاه پاسخگو باشد، اما در مورد رخدادهای اخیر بنده، هر دو قاعده مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کرسنت از سال ۷۸ در حال رسیدگی است، اما تاکنون رخدادهای خاصی قابل مشاهده نبوده و افرادی که دست به فساد بزرگ کرسنت زده‌اند، به بهانه‌های دیگر در زندان حضور دارند و یا در دولت مسؤولیت گرفته‌اند.

زاکانی با تأکید بر اینکه فاسدان به دنبال ترویج فرهنگ قانون‌شکنی هستند، بیان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبارزه با فساد یک جهاد بزرگ است، چراکه مشروعیت نظام را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی به مشروعیت خود به عنوان یک مؤلفه اصلی افتخار می‌کند، تبیین کرد: اصل فساد از درون زیاده‌خواهی و زیاده‌طلبی افراد نشأت می‌گیرد، اما بعد از دوران دفاع مقدس، نظام حاکم اقتصادی با الگوگیری از مؤلفه‌های غربی زمینه رسمیت‌بخشی و توسعه فساد را فراهم کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای با خیال آسان به دنبال مصرف بیت‌المال هستند، متذکر شد: قبح و زشتی دست‌درازی به بیت‌المال شکسته شده و این قبح‌شکنی به یک قاعده تبدیل شده است.

وی یادآور شد: در جریان معرفی وزیر نفت یکی از نمایندگان با هشت دوره سابقه در مجلس از پشت تریبون بی‌توجهی به میل کردن از بیت‌المال را رسمیت بخشید و اکنون این مسیر را برخی دیگر ادامه داده‌اند.

زاکانی از وجود ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه سپرده‌گذاری در بانک‌ها یاد کرد و متذکر شد: ۹۰ درصد این میزان سرمایه در اختیار پنج درصد سرمایه‌گذاران است، در حالی که حاکمیت در اقتصاد ایران در حال انتقال از نظام سیاسی به دست سرمایه‌داران، نورچشمی‌ها و شرکت‌هاست.

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی به عنوان مشارکت در تعیین سرنوشت است، تأکید  کرد: نظام اقتصادی در حال حرکت به سمت نظام سرمایه‌گذاری است؛ دولت نباید رقیب مردم باشد، بلکه باید بسترهای حضور مردم در عرصه اقتصاد را فراهم‌سازی کند، این موضوع به عنوان یکی از فرمایشات اصلی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تشریح کرد: در مردم‌سالاری دینی حق نظارت مردم و ایجاد زمینه شفافیت بر عملکردها باید به صورت ویژه قرار گیرد، در حالی که یکی از وجه دولت، محرمانه کردن مباحث مختلف و کتمان امور مختلف است.

وی اضافه شد: با نام یک حقوقدان از مردم رأی گرفته شده، اما امنیتی‌ترین کابینه و پنهان‌کارترین مجموعه را ایجاد کرده، به همین علت حاکمیت اقتصاد ایران از دست قدرت نظام سیاسی به دست عده‌ای خاص و نورچشمی منتقل می‌شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آمار نقدینگی در ابتدای فعالیت دولت ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: میزان هزار و ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اکنون نقدینگی در اختیار دولت است که تا پایان سال به هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد این میزان سرمایه در اختیار مردم نیست، بلکه در اختیار افراد نورچشمی قرار دارد که این افراد توانسته‌اند به اقتصاد کشور نفوذ کنند و با استفاده از رانت و سهم‌گیری در قراردادهای خارجی، انعقاد آنها و بهره‌مندی از فشار قدرت بر دستگاه‌های بانکی به دنبال چپاول بزرگ هستند.

وی با تأکید بر اینکه حضور در میدان مبارزه با فساد رسالت همگان است، اظهار کرد: انقلابیون باید به صورت مدبرانه حرکت جهادی خود را دنبال کنند؛ هرچند مباحث مرتبط با فساد قبل از اقدام جهادی مردم باید به دستگاه‌های نظارتی و نهادهای مرتبط ارائه شود؛ آمار فسادهای کنونی نسبت به گذشته بسیار متفاوت است و چند صد میلیارد در فسادهای کنونی جایگاهی ندارد.

زاکانی افزود: متأسفانه بخش‌هایی از دستگاه‌های نظارتی از عملکرد فاسدان حمایت می‌کنند؛ برای نمونه پرونده پتروشیمی که در دولت گذشته باز شده و وزارت نفت و وزارت اطلاعات پیگیر شکایت آن هستند، اکنون نیز در دولت کنونی بسته مانده، چراکه برادر رئیس جمهور عضو هیأت مدیره این شرکت است، به همین علت دولت باید اصلاح‌ها را از خود شروع کند.

وی از انجام بیش از ۲۴ میلیارد دلار صادرات پتروشیمی یاد کرد و گفت: پیوستگی قدرت و ثروت از بزرگترین فاجعه‌هاست که اکنون در برخی از بخش‌های نظام اسلامی دیده می‌شود؛ دولت نقش تسریع‌کننده نسبت به انتقال حاکمیت اقتصادی از نظام سیاسی به دست نورچشمی‌ها در حوزه‌های پتروشیمی، خودروسازی، بازرگانی و بانکداری را دارد و این حرکت به صورت مخفیانه دنبال می‌شود.

مدیرمسئول سابق هفته‌نامه پنجره گفت: به نظر بنده رهبر معظم انقلاب اسلامی ندای «هل من ناصر ینصرنی» خود را در سال ۸۰ مطرح کردند؛ نقدینگی کنونی اژدهای خفته است که اگر بیدار شود به هر سمت حرکت کند در آن بخش جامعه تخریب را به دنبال دارد، چراکه مسؤولان نمی‌توانند جامعه را اداره کنند، بلکه سرمایه‌داران مدیریت را برعهده می‌گیرند و می‌توانند هر بخش را تحت تأثیر قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه منافع ملی و انقلابی توسط برخی مسؤولان در حال فراموشی است، اظهار کرد: سازمان مشخصی برای این غارت‌گری که بخشی از آن در خارج از کشور است شکل گرفته که به دنبال لکه‌دار کردن سیستم شفاف نظام اسلامی است.

زاکانی با اشاره به اینکه دولت مدعی مبارزه با فساد بوده و این موضوع را به صورت مستمر تکرار می‌کند، تصریح کرد: وضعیت کنونی با گذشته قابل مقایسه نیست، چراکه دزدان با حمایت قانون‌شکن‌ها به شیوه گسترده غارتگری می‌کنند و برای کارهای خود بر مردم نیز منت می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای با ظاهرنمایی مبارزه با فساد به دنبال انحراف اذهان عمومی از شاه دزدان اصلی به سمت مباحث حاشیه‌ای هستند، در حالی که فساد سرمایه‌های اجتماعی، نظام اسلامی را هدف گرفته و به دنبال ناامید کردن مردم است؛ چرا افرادی در چارچوب قانون باید برای گرفتن وام‌های ناچیز مشکلات بسیاری را تحمل کنند، اما برخلاف آنها افرادی با هزاران میلیارد تومان بدهی بانکی نیاز به شرایط خاصی برای دریافت تسهیلات نداشته باشند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از قوه قضائیه درخواست می‌کنم بررسی‌های انجام شده در مورد ارتباط بانک ملت و برخی دیگر از بخش‌های اقتصادی با برادر رئیس جمهور را به مردم اعلام کرده و شفاف‌سازی برای مردم را پیشه‌روی خود قرار دهند؛ در یکی از موارد فردی بیش از هزاران میلیارد بدهکاری بانکی دارد، اما با این وجود از پول اضطراری ایران در خارج از کشور نزدیک به ۴۰۰ میلیون درهم تسهیلات صفر درصد دریافت کرده و معادل این حجم سرمایه که ۳۷۰ میلیارد تومان می‌شود را با سود ۲۷ درصد در بانک‌های داخلی سرمایه‌گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: برخی برخلاف آرمان‌های امام خمینی(ره) داشته‌های نظام اسلامی را هدف گرفته‌اند؛ اعداد و ارقام فسادهای کنونی قابل توجه است، اما با حضور مناسب در میدان می‌توانیم رفع این مشکل را رقم بزنیم.

زاکانی با بیان اینکه دانشجویان انقلابی به دنبال آغاز حرکت جدیدی برای مبارزه با فساد هستند، تصریح کرد: طلاب و روحانیون نیز باید زمینه را برای مواجهه مسؤولان با فساد فراهم سازند و عرصه را بر فاسدان تنگ کنند، چراکه یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی، حضور گسترده مردم در صحنه بوده است.

وی، حضور آگاهانه مردم برای زدودن سیاهی‌ها و آلودگی‌های فتنه را ویژگی برتر حماسه ۹ دی خواند و ادامه داد: هیچ مجموعه‌ای نمی‌توانست مقابل این دسیسه جهانی ایستادگی کند، اما مردم با حضور به موقع خود در صحنه توانستند دشمن را ناامید کنند و اکنون نیز حریف اصلی مفسدان، مردم بوده و دانشجویان، طلاب و فرهیختگان جلودار حرکت مردم هستند.

زاکانی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی دیگر به کشور بازنمی‌گردد، اما اکنون برخی مسؤولان و وزرا در خارج سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به همین علت دولت باید به دنبال شفاف‌سازی این عملکردها باشد و در مجلس نیز باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا اعتمادسازی عمومی افزایش یابد.

دبیرکل جمعیت رهپپویان انقلاب اسلامی به بدهی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی یکی از نزدیکان رئیس جمهور به بانک ملی اشاره کرد و گفت: اخیراً دستگاه‌های نظارتی به بانک نامه زده‌اند که این میزان بدهی را با او تهاتر کنند، در حالی که این تهاتر در مقابل سود به دست آمده و خسارت وارده شده به سرمایه‌های داخلی، ناچیز است.

وی اضافه کرد: اکنون پتروشیمی باختر را با پرداخت ۱۳۰ میلیارد دلار خریداری کرده، در حالی که فقط برای ایجاد خط لوله خوراک دهنده این بخش ۷ هزار میلیارد تومان سال ۸۸ هزینه شده است.

زاکانی با تأکید بر اینکه وزیر نفت از حقوق ملت صیانت و پاسداری نمی‌کند، عنوان کرد: وزیر نفت و وزیر صنعت که در حوزه‌های خود آگاهی مطلوبی دارند، باید مقابل غارت‌گری‌ها ایستادگی کنند، اما نسبت به این مباحث بی‌توجه هستند.

وی از کسری بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال جاری یاد کرد و گفت: طلب هلدینگ خلیج فارس از شرکت پتروشیمی نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان بوده و نزدیک به ۴۶۰ میلیون یورو صورتجلسه شده که این مبلغ برابر با میزان کسری بودجه یک وزارتخانه اصلی کشور است.

مدیرمسئول سابق هفته‌نامه پنجره با اشاره به اینکه فشارها برای جلوگیری از مبارزه با فساد سنگین است، مطرح کرد: مجلس در ادوار مختلف به وظیفه خود عمل نمی‌کند، در حالی که اگر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس فقط به وظیفه خود عمل کند، بسیاری از پرونده‌ها حل و دست و پای مفسدان بسته می‌شود.

وی اضافه کرد: در مورد «IPC» زنگنه و دوستان او باشگاه نفت و نیرو را راه‌اندازی کردند تا بتوانند کشور را به سمت دهه‌های قبل از ملی شدن صنعت نفت هدایت کنند که یکی از نمایندگان مجلس با وعده وزارت نفت مبنی بر سرمایه‌گذاری در حوزه انتخابیه او در برابر این خیانت سکوت کرده بود.

زاکانی با تأکید بر اینکه فساد اقتصادی به برخی از افراد ارث رسیده است، عنوان کرد: دولت یازدهم تسریع‌کننده فساد اقتصادی بوده است و مفاسد اقتصادی کشور در این چهار سال برای ۴۰۰ سال آینده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عمل به خواسته‌های آمریکا را عامل تضعیف کشور دانست و ادامه داد: انتخابات گذشته تجربه مطلوبی شد تا در انتخابات آینده میان جبهه انقلاب اسلامی تنش و شکاف ایجاد نکنیم، چراکه افرادی باید در پست‌های اجرایی کشور حاضر باشند که به مطالبات مردم و رهبری توجه کنند

وی، تشکیل مجمع ملی اصولگرایان را اقدام مثبتی خواند و اظهار کرد: هرچند وحدت لازم است، اما کافی نیست؛ نباید عده‌ای پشت درب‌های بسته تصمیم‌های خود را به دیگران تحمیل کنند.

زاکانی در پایان با تأکید بر اینکه هر فردی نباید در عرصه انتخابات احساس تکلیف کند، تصریح کرد: گزینه‌های مختلف برای انتخابات وجود دارند، اما باید به انتخاب واحدی برسیم که قابل قبول مردم و دارای شرایط لازم باشد؛ اگر برای جریان مقابل نیز فرش قرمز پهن نکنیم، قطعاً رأی نمی‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.