بندر عباس- سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان از سطح‌بندی مداحان استان خبرداد و گفت: این طرح سطح از مطالبات مقام معظم رهبری است که باید به طور جد به آن پرداخت.

مداحان سطح‌بندی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد صبح چهارشنبه در جلسه تعیین هیئت رئیسه کانون مداحان هرمزگان از سطح بندی مداحان در استان خبرداد و اظهارداشت: طرح سطح بندی مداحان از مطالبات مقام معظم رهبری است که باید به طور جد به آن پرداخت.

وی بیان‌داشت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته در دیدار با مداحان فرمودند مداحی یک منصب است و باید یک حدود و ثغوری پیدا کند و یک مرکزی باید این فعالیت را انجام دهد، بنابراین طبق فرامین رهبر معظم انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی امور هیئت‌های مذهبی و مداحان و بر اساس بند ۱۶ ماده ۶ اساسنامه سازمان، تصمیم گرفت این طرح را اجرا کند.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: آنچه حائز اهمیت بوده و می‌بایست تمامی فعالیت‌های خود را بر مبنای آن تنظیم کنیم، اجرای آئین‌نامه‌ای است که شرح وظایف کانون مداحان را مشخص و تعیین می‌کند.

وی ابراز داشت: باید براساس این آئین‌نامه حرکت کرد چرا که وظایف کانون مداحان در این آئین‌نامه به خوبی ذکر شده است.

انصاری راد گفت: خارج از آئین‌نامه عمل کردن سبب بروز مشکلاتی در این زمینه می‌شود که باید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، بر مبنا و اساس آئین‌نامه فعالیت‌های کانون مداحان را پیش برد.

وی بیان‌کرد: اجرای برنامه‌ها و انجام فعالیت‌های کانون مداحان بر اساس آئین‌نامه تدوین شده سبب می‌شود تا ما به اهداف مدنظر خود دست یابیم.

انصاری راد همچنین با تاکید بر سطح‌بندی مداحان اذعان‌داشت: می‌بایست این مهم را جدی گرفت چرا که یکی از موارد ذکر شده در آئین‌نامه، سطح بندی مداحان و صدور کارت مداحی است.

وی تاکید کرد: به منظور اجرای عملی آئین نامه باید هر چه زودتر کمیسیون‌های مربوطه تشکیل شود و رئیس کانون مداحان استان نیز باید دفاتر این کانون در شهرستان‌ها را رصد کند تا مفاد آئین نامه رعایت و در اجرای روند این آئین‌نامه تسریع شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه جلسات کانون مداحان هر دو ماه یکبار برگزار شود تصریح‌کرد: زمینه کار و فعالیت بیشتر مداحان در استان فراهم است باید با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب از این ظرفیت استفاده کرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه، علی زامیاد به‌عنوان رئیس کانون مداحان استان هرمزگان، حمید ملک محمدی بعنوان نایب رئیس و سهراب جعفری بعنوان دبیر کانون معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.