تولیت آستان قدس رضوی گفت:حضور پرشور مردم در حماسه ۹ دی مربوط به حمایت از فرد یا حزب خاصی نبود بلکه حضور اقشار مردم در این حرکت حماسه ساز در راستای انقلاب اسلامی بود.

۹ دی تجلی قدرت الهی در تعیین سرنوشت امت اسلامی است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه در همایش فصلی ائمه جماعت مساجد مشهد که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه عبودیت، تعمیق اخلاق و کانون حرکت ‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه اسلامی هستند.

وی ادامه داد: مسجد مرکز تشکیل اجتماعات و برقراری ارتباطات مردمی با محوریت عبادت و مناجات است.

تولیت آستان قدس رضوی مساجد را شبکه های قدرتمند اجتماعی جهان اسلام دانست وافزود: همچنین ائمه جماعات و مساجد نقش انکارناپذیری در تبیین مفاهیم دینی دارند.

وی با بیان اینکه منبر و مبلغان مذهبی هنوز اثربخشی خود را در جامعه بشری حفظ کرده اند، تاکید کرد: مبلغان باید خود را با پیشرفت های امروز هماهنگ و با نیازهای فعلی مخاطبین تطبیق دهند تا بتوانند اثربخشی بیشتری در تبلیغ دین داشته باشند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ۹ دی تجلی قدرت الهی در تعیین سرنوشت امت اسلامی بود، اظهار کرد: حضور پرشور مردم در حماسه ۹ دی مربوط به حمایت از فرد یا حزب خاصی نبود بلکه حضور اقشار مردم در این حرکت حماسه ساز در راستای انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه  پس از انقلاب، ایران با فتنه ها و هجمه های مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی از سوی دشمن مواجه شد، ‌ ادامه داد: اما وجه تمایز فتنه سال ۸۸ با سایر فتنه ها و دسیسه ها در این بود که دشمن احساس کرد می تواند به نفوذ در کشور امیدوار باشد.

تولیت آستان قدس رضوی خصومت دشمن، ادعای تقلب در انتخابات و شایعه پراکنی را ازجمله ویژگی های بارز  فتنه ۸۸ دانست و افزود: در بین اینها ادعای تقلب و خدشه وارد کردن به سلامت انتخابات بدون مستندات لازم، سبب تردید مردم نسبت به برگزاری انتخابات سالم و سوء استفاده دشمن شد.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی نیز از ادعای تقلب در انتخابات برای ایجاد اغتشاش و برهم زدن امنیت عموم در کشور استفاده کردند.

 عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه گفت: موضوعی که با یک ادعا آغاز شد به اهانت به مقدسات اسلامی و ولی فقیه کشید و کار به جایی رسید که مردم احساس خطر کردند و برای دفاع به خیابان ها آمدند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به کاندیداهای معترض و ستادهای انتخاباتی هشدار دادند که مستندات مبتنی بر ادعاهای خود را ارائه دهند یا آراء را در صندوق بازشماری کنند اما اجازه به دشمن اجازه ندهند در امور داخلی کشور مداخله کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اما سرانجام  مردم ولایی ایران در ۹ دی پرونده فتنه را بستند، ‌ تصریح کرد: خوشبختانه این حماسه پرشور در تاریخ نظام اسلامی به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.