ساری- مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران از احتمال قطع واردات گاز از ترکمنستان خبر داد و گفت: نگران قطع گاز ترکمنستان نیستیم.

احتمال قطع گاز از سوی ترکمنستان وجود دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مومنی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در ساری با اشاره به اینکه ترکمنستان تنها ۲ تا ۳ درصد گاز مصرفی کشور را تامین می کند، افزود: تیم مذاکره کننده ایران هم اکنون در ترکمنستان حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه این احتمال وجود دارد که قرارداد مذکور تمدید نشود، اضافه کرد: با عدم تمدید این  قرارداد، ترکمنستان ضرر خواهد کرد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه مازندرانی ها نگران قطع گاز نباشند، گفت: هم اکنون فشار گاز در استانهای شمالی بالاتر از سایر استان های کشور است.

مومنی افزود: در حال حاضر به دلیل مصرف بالای گاز در کشور که روزانه ۷۲۶ میلیون متر مکعب است، شرایط خوبی نداریم و امیدواریم با افزایش تولید و مدیریت مصرف، دچار مشکل نشویم.

 وی با بیان اینکه بیشترین مصرف گاز در بخش نیروگاهی و خانگی می باشد، یادآور شد: اگر با کمبود گاز مواجه شویم یک سری محدودیت ها در بخش نیروگاهی و صنایع فولاد اعمال می شود.

مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران با ذکر اینکه ایران رتبه اول منابع گازی و رتبه چهار تولید گاز دنیا را در اختیار دارد، گفت: متاسفانه با یک درصد جمعیت دنیا، سومین مصرف کننده بعد از آمریکا و روسیه هستیم.

مومنی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس مبنی بر افزایش تعرفه گاز خاطر نشان کرد: در چهار ماهه سرد سال افزایش قیمتی شاهد نبودیم و کوتاه شدن زمان قبض‌های گاز در اختیار مدیران استانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.