بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از جمع آوری بیش از شش میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات از سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: در سال جاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از زکات جمع آوری شده به محرومان اختصاص یافت.

کشاورزان خراسان شمالی شش میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

به گزارش قدس آنلاین، عباس اهرابی صبح چهارشنبه در جلسه شورای زکات با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در امور محرومان ونیازمندان از محل منابع زکات در طول سال جاری، خاطرنشان کرد: امسال سهم پیش بینی شده برای جمع آوری زکات هشت میلیارد تومان بوده که تاکنون شش میلیارد و و۱۵۰ میلیون تومان آن جمع آوری شده است.

وی هدایت منابع زکات به سمت محرومان و فقرا را از برنامه های راهبردی شورای زکات استان عنوان کرد و افزود: امسال پیش بینی شدکه ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده به رفع مشکلات محرومان و ۴۰ درصد آن هم در قالب پروژه های عام المنفعه هزینه شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: امسال ۱۴ مورد واحد مسکونی مددجویان از محل زکات جمع آوری شده برای نیازمندان با اولویت ایتام خریداری، تعمیر و بازسازی شده که برای آن بیش از ۴۳ میلیون تومان بابت خرید و تعمیر مسکن مددجویی در استان هزینه شده است.

اهرابی بیان کرد: پرداخت کمک هزینه درمانی به هفت مددجوی نیازمند به مبلغ  حدود هفت میلیون تومان، آزاد کردن ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد به مبلغ بالغ بر ۳۳۰ میلیون تومان و تامین۸۷ مورد جهیزیه از دیگر اقدامات انجام شده از محل زکات جمع آوری شده بوده است.

وی کمک بیش از ۱۷۰ میلیون تومانی به ۷۱۰ دانش آموز نیازمند را از دیگر کارهای ارزشمند انجام شده از محل زکات ذکر کرد و افزود: بیش از ۲۶۱ میلیون تومان هم به صورت موردی به یکهزار و ۳۹۰ نفر از محرومان استان با نظر خود زکات دهندگان در استان پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان، با اشاره به اینکه بخش از زکات جمع آوری شده هم برای پروژه های عام المنفعه هزینه می شود، بیان کرد:طی سال گذشته بیش از هفت میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال جمع آوری زکات در استان افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.