قزوین- طرح اعطای ۱۱ هزار واحد مسکونی به خانواده های دارای ۲ معلول در کشور آغاز شد.

خانواده های دارای ۲ معلول خانه دار می شوند

به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام توانمندسازی و مشارکت های مردمی بهزیستی کشور گفت: با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن ساز، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی این طرح را اجرا می کنند که از این تعداد ۲۰۳ واحد سهم استان قزوین است.

عبدالله زاده افزود: افرادی واجد الشرایط دریافت مسکن یا کمک هزینه مسکن هستند که تا کنون هیچ گونه کمکی از دولت نداشته اند و یا خود آنان سابقه مالکیت در سامانه مسکن شهر سازی نباشند.

وی گفت : با حمایت دولت طرح ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی هم در دستور کار داریم که در حال حاضر ۳ هزار واحد آن در  مراحل مختلف ساخت است.

سازمان بهزیستی موضوع مسکن را  از سال ۸۹  با طرح نهضت مسکن برای ۱۰۰ هزار خانوار دارای معلولیت و زن سرپرست خانوار آغاز کرده است که از این تعداد ۶۰ هزار واحد مسکونی به خانواده های واجدالشرایط تحویل داده شده است.

عبدالله زاده افزود: امسال تحقق دولت ۴۵ هزار اشتغال است که تاکنون ۲۸ هزار مورد آن محقق شده که از این تعداد ۱۵ هزار شغل برای معلولین بوده است.

از ابتدای دولت یازدهم برای ۱۳۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که ۵۵ درصد آن سهم خانواده های معلولین بوده است.

وی آماده سازی شغلی و آموزش به جامعه هدف بهزیستی در راستای توانمندسازی معلولین و زنان سرپرست خانوار را  از مهم ترین اولویت های سازمان بهزیستی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.