رییس سازمان تبلیغات اسلامی خواستار اضافه شدن موضوعی با عنوان تحقیق درمورد انقلاب اسلامی به جشنواره کتاب دین شد.

تحقیق درمورد انقلاب اسلامی به جشنواره کتاب دین اضافه شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی روز چهارشنبه در اختتامیه ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: انقلاب اسلامی یک سرمایه اجتماعی است و باید با درک نیازهای جامعه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انقلاب قلم بزنیم.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی و تحولات منطقه افزود: اگر اسلام ادعای حکومت نداشت دعواهای منطقه و جهانی بسیار کمتر بود و دشمن تلاش می کند تا تفکر انقلاب وجود نداشته باشد.
خاموشی اضافه کرد: شبکه‌های وهابیت و تکفیری از انقلاب اسلامی کینه دارند که چرا حکومتی در ایران به دنبال اجرای احکام و دستورات دینی است و به همین دلیل تلاش می کنند تا وهابیت و جریان های تکفیری را به عنوان حکومت واقعی معرفی کنند.
وی همچنین خواستار درآمیختن تحقیق و پژوهش با تکنیک در حوزه علوم دینی شد و گفت: رشته مهندسی اجتماعی از رشته های جدیدی است که می تواند در این زمینه مفید باشد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی برپایی این جشنواره را موفق ارزیابی کرد و علت آن را ارتباط با پژوهشگران و محققان دینی دانست.


** کمک به طلاب و فضلای حوزه وظیفه حکومت است 
فرامرز رفیع پور نویسنده کتاب «دریغ است ایران که ویران شود» با اشاره به توطئه های انگلیس و غرب برای جدا کردن دین از سیاست و حکومت در کشورهای مسلمان گفت: از ابتدای قرن نوزدهم استعمار انگلیس به قدرت بزرگ مسلمانان پی برد و پس از فتوای میرزای شیرازی در تحریم تنباکو بیشتر متوجه این موضوع شد.  
وی افزود: دشمنان به این نکته پی بردند که دین می تواند موجب پیشرفت شود و اگر حکومت نیز دین را به کار گیرد، قدرت مسلمانان افزایش خواهد یافت و لذا همواره به دنبال جدا کردن رابطه دین با حکومت بودند.  
چهره ماندگار جامعه شناسی در سال ۸۹ اضافه کرد: متاسفانه دشمن توانست میان دین و حکومت فاصله بیاندازد و حضرت امام خمینی(ره) با تاسیس حکومت اسلامی، مدیریت کشور را به دست گرفت و یک جامعه رسمی یعنی حکومت و همچنین جامعه غیر رسمی یعنی رهبری و روحانیت را با قدرت اقتصادی گره زد و انقلاب اسلامی یک خطر وحشتناک برای غرب شد.  
وی افزود: بر همین اساس آمریکا و دنیای غرب همه نیروهای خود را برای مبارزه با این حکومت به کار گرفت و از جنگ نظامی گرفته تا جنگ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی برای مانع تراشی در پیشبرد انقلاب اسلامی مانع تراشی کرد.  
رفیع پور با اشاره به ضرورت تقویت و انسجام روحانیت در حکومت اسلامی از مسئولان نظام خواست تا به جای اسراف و ولخرجی در بودجه های هنگفت فرهنگی به وضعیت طلاب و فضلای حوزه رسیدگی کنند.  
این نویسنده برتر در ششمین جشنواره کتاب دین افزود: سیستم آموزشی برای حل مسائل حکومت اسلامی بسیار پایین است و اگر بخواهیم نظام اسلامی با حکومت سازگار باشد باید یک نظام دینی منسجم داشته باشیم و من معتقدم ولایت فقیه به عنوان ستون و مرکز حکومت اسلامی همواره باید مورد توجه و تایید باشد.  
این جامعه شناس همچنین گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال عملی کردن مباحث مربوط به ولایت فقیه باشد و همه حوزویان نیز در این موضوع مشارکت کنند و از جذب عده ای که مخالف ولایت فقیه هستند و با روش های فرهنگی استبدادی انتخاب می شوند، ‌ خودداری کنند.  
وی با بیان اینکه جایزه چهره ماندگار سال ۸۹ که به وی تعلق گرفته را برای تقویت حوزه های علمیه و فضلای حوزه تقدیم کرده اعلام کرد: جایزه اهدایی از سوی ششمین جشنواره کتاب دین را نیز به همین منظور اختصاص می دهم.


** وحدت میان مذاهب اسلامی در قالب یک رمان 
حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده رمان رویای نیمه شب گفت: این کتاب فقط یک داستان و رمان نیست بلکه نگاهی پژوهشی به مسائل دینی دارد و موضوع وحدت و یکپارچگی بین مذاهب اسلامی نیز با حفظ اصول و معتقدات اساسی در آن مطرح شده است.  
وی با ارائه تعریفی از قصه و داستان به آیات ۱۱۱ سوره یوسف، ۱۲۰ هود و ۷۶ اعراف استناد کرد و گفت: این آیات ۱۲ ویژگی مهم و اساسی برای داستان ذکر می کند که عبرت انگیزی، بیان و توضیح پدیدارها، موعظه، ذکر و یادآوری چیزهایی که انسان معمولا فراموش می کند از جمله این ویژگی هاست.  
این پژوهشگر مذهبی افزود: رویای نیمه شب رمانی است که بر اساس یک تشرف به محضر امام زمان(عج) صورت گرفته و این تشرف یکی از ۱۰ تشرفی بود که پیشنهاد شده بود تا از کتاب عبقری الحسان نوشته علی اکبر نهاوندی استخراج کنم.  
وی با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت زبان هنر برای ماندگار کردن اندیشه ها، اظهار داشت: این کتاب مربوط به یک مقطع تاریخی ۷۰۰ سال پیش در منطقه حله عراق است و داستان این کتاب به اندازه ای جذاب است که بسیاری از خوانندگان گفته اند که تمام کتاب را در یک نشست خوانده اند.  
سالاری همچنین گفت: برای اولین بار از این رمان یک تیزر هفت دقیقه ای سینمایی ساخته شد که هزینه آن نیز از فروش کتاب تامین شد و من معتقدم اگر کتاب خوبی منتشر شود و تبلیغ و توزیع نیز به درستی انجام شود، ‌ مخاطب با احساس نیاز به تهیه آن کتاب خواهد پرداخت و شاید به همین دلیل این کتاب در طول ۲ سال بیش از ۸۰ بار تجدید چاپ شد.  
نصرت نیل ساز که به دلیل تالیف کتاب خاورشناسان و ابن عباس به عنوان نویسنده شایسته تقدیر معرفی شد، درباره اهمیت و موضوع کتاب خود سخنانی را مطرح کرد.  
دوازهمین جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر با معرفی ۱۴ اثر در هشت گروه به کار خود پایان داد.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.