یک عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: ‌۹ دی خنثی کننده نفوذ نرم دشمنان جمهوری اسلامی ایران بود.

۹ دی نفوذ نرم دشمنان جمهوری اسلامی ایران را خنثی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، جلیل دارا عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در همایش «فتنه 88، ایران و آمریکا، تسلیم یا مقاومت» که امروز چهارشنبه 8 دی 95 به همیت بسیج اساتید در سالن همایشهای بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار کرد: ‌9 دی به عنوان یکی از ایامی است که خنثی کننده نفوذ نرم دشمنان جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: در سالهای گذشته یعنی از زمان کودتای 28 مرداد تا به امروز ایران هم روابط مبتنی بر اتحاد استراتژیک با آمریکا داشته است و هم روابطی که مبتنی بر قطع رابطه شده است، در این سیر تاریخی چند نکته نهفته است، یکی اینکه اگر ما واکنش مردم ایران را در دوره پهلوی و در نظام جمهوری اسلامی مقایسه کنیم می‌بینیم مردم در مواجه با آمریکا رفتار یکسانی داشته‌اند.

دارا تصریح کرد: عدم خوش‌بینی مردم ایران به آمریکا در قبل از پیروزی انقلاب با کودتای 28 مرداد را داشته‌ایم و در جمهوری اسلامی هم با توجه به رفتارهای خصمانه آمریکا این روند وجود داشته است.

وی با بیان اینکه آمریکا در طول این سال‌ها رفتارش را عوض نکرده است،‌ تاکید کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ایالات متحده آمریکا بعد از انقلاب اسلامی همان روشی را پیش گرفت که قبل از پیروزی انقلاب داشت یعنی آمریکا روابطش با ایران را مبتنی بر یک منافع ملی تعریف می‌کند که فرقی ندارد که نظام سیاسی مقابلش چه کسی باشد و این ایران است که باید منافعش را به گونه‌ای تنظیم کند که بتواند بهترین استفاده را ببرد.

دبیر همایش «فتنه 88، ایران و آمریکا، تسلیم یا مقاومت» تصریح کرد: در نظام پهلوی و نظام جمهوری اسلامی کنشهای مختلفی را در مواجهه با آمریکا شاهد بوده‌ایم یک زمان اتحاد استراتژیک داریم و یک زمان هم در جمهوری اسلامی دیدگاه برخی نخبگان مذاکره و تعامل است که این سیاست بر خلاف اصل سیاست خارجی جمهوری اسلامی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف آمریکا علیه ایران از گذشته تاکنون گفت:‌ جمهوری اسلامی ابایی از اتحاد استراتژیک و راهبردی بودن تعامل با هیچ کشوری را ندارد. اما زمانی اشکال ایجاد می‌شود که طرف مقابل رابطه راهبردی با ما برقرار کرده و منافع ملی‌اش را یکجانبه دنبال کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.