نمایندگان مجلس پس از حدود ۴ ساعت بحث و بررسی پرسروصدا بر سر ماده زیست محیطی لایحه برنامه ششم توسعه، برخلاف انتظار، این ماده را رد کردند.

رد ماده زیست محیطی برنامه ششم پس از ۴ ساعت بررسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز و پس از ساعتها بحث و بررسی، ماده ۴۱ لایحه برنامه ششم توسعه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه ششم بازگرداندند.

این ماده مربوط به فصل محیط زیست لایحه بوده و وظایفی را برای دولت در جهت حفاظت از محیط زیست در حوزه های مختلف زیست محیطی تعریف می کند.

پس از بحث مخالفانو موافقان بر روی جزئیات این ماده، نمایندگان ابتدا با ۶۱ رای موافق، ۹۸ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن به اصل این ماده رای ندادند و در مرحله بعد نیز با ۴۹ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و ۳۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر با حذف این ماده نیز مخالفت کردند؛ به این ترتیب این ماده برای بررسی بیشتر و تعیین تکلیف نهایی به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ارجاع داده شد.

رای نیاوردن این ماده در حالی اتفاق می افتد که از حدود ساعت ۱۰ صبح امروز تاکنون، وقت مجلس به بررسی و اصلاح این ماده اختصاص یافت؛ تا جایی که پس از رد آن علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت از صبح مشغول بحث و بررسی بودیم، حالا مجبور شدیم دوباره به کمیسیون تلفیق بازگردانیم و بعداً دوباره باید این همه بحث کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.