رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه حماسه نهم دی ماه تا همیشه زنده است، گفت: دشمنان از حماسه نهم دی در هراس هستند.

دشمنان از حماسه نهم دی در هراس هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مهدی چمران شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی که در مسجد الجواد کرج برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری روز نهم دی را روز بصیرت نامیده اند. همه وظیفه داریم در این روز حضوری پرشور داشته باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک زلزله در دنیا ایجاد کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران برای اسرائیل، آمریکا و انگلیس یک خطر بزرگ است.

چمران با اشاره به اینکه انگلیس از زمان قاجار وارد ایران شد و شاهان قاجار را تحت سلطه گرفت، تصریح کرد: انگلیس در آن سالها منافع ملی ایران را به تاراج می برد و سالهای سال نفت ایران را چپاول می کرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پس از کودتای ۲۸ مرداد، آمریکا نیز وارد میدان شد، افزود: پس از ورود آمریکا شرکت های نفتی به ایران آمدند و با انعقاد قراردادهایی شروع به غارت ثروت ایران کردند.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس نفت ایران را می بردند و به ایران اسلحه وارد می کردند، ادامه داد: آنها با نفت ایران، کشورهای خودشان را آباد می کردند.

چمران تاکید کرد: انگلیس در هند، پاکستان و ایران ورود پیدا کرده بود و به غارت منابع ملی کشورها می پرداخت. جای شکر باقی است که ایران هیچگاه مستعمره انگلستان نبوده است.

وی با اشاره به اینکه انگلیس و آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی در حال حاضر به ما فخر می فروشند که کشورهای متمدنی هستند، تصریح کرد: این در حالی است که همه دنیا باید بداند آنها با پول کشورهای دیگر به اینجا رسیده اند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: حضور امام راحل و قیام ایشان باعث شد که رژیم پهلوی ایشان را دستگیر کرده به تهران بیاورند و به ترکیه و عراق تبعید کنند.

چمران در ادامه با تاکید بر اینکه مبارزه بی امان امام(ره) ،ملت ایران اسلامی را آماده با رژیم پهلوی می کرد، گفت: خوشخبتانه ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ انقلاب شکل گرفت و ملت ایران اسلامی به پشتوانه امام راحل، آمریکا را از کشور بیرون کرد.

وی با اشاره به اینکه استکبار از وقوع انقلاب اسلامی ایران ناراحت است، خاطرنشان کرد: آنها از ایده ایدئولوژی و مکتبی به نام اسلام هراس دارند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کمونیست ها می گفتند دین افیون ملت ها است، اظهار داشت: دین اسلام افیون ملت ها نیست بلکه دینی است که انسانها را تشویق می کند تا در مسیر حق و عدالت جویی گام بردارد.

به گفته چمران ادیان تخریب شده افیون ملت ها هستند همان دین هایی که توسط دشمنان تحریف شده است. اسلام آمریکایی و انگلیسی افیون ملت ها است.

وی با اشاره به اینکه اسلام محرک زنده کننده ای برای انسانها است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در کشورهای دیگر نیز تاثیر داشته است. منشاء بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه وقوع انقلاب اسلامی برای آمریکا، انگلیس و حتی روسیه کمونیستی آن زمان خطرناک بود، گفت: روسیه کمونیستی در زمان جنگ تحمیلی به صدام سلاح، هواپیماهای سوخو، تانک های روسی و موشک هایی با برد بالا می داد.

چمران با اشاره به اینکه دین مسیحیت برای آمریکا، انگلیس، اسرائیل و دیگر کشورهای اروپایی خطری ندارد گفت: به زعم آنها دین اسلام برای آنها خطرناک است.

وی به مناظره شهید بهشتی با رهبر حزب توده روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی در کشور بدنبال برقراری نظام هایی مانند لیبرالیسم، کاپیتالیسم و سرمایه داری بودند و برخی جوانان نیز به اشتباه فکر می کردند اگر چنین نظام هایی برقرار شود متمدن می شوند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی و وجود امام راحل بساط نظام سرمایه داری را در ایران برچید، گفت: به واقع می توان گفت بیداری اسلامی از آغاز انقلاب اسلامی آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ریشه مخالفت آمریکا و غرب مباحث هسته ای نیست، افزود: ریشه مخالفت آنها با ما وجود دین اسلام است.

چمران با بیان اینکه ایران هرگز از بمب هسته ای استفاده نخواهد کرد، ادامه داد: مشکلات دشمنان با ایران اسلامی، مکتب اسلام است، مکتبی که کشور ایران را زنده نگاه داشته است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه دشمنان در ایران بدنبال تفرقه افکنی میان قومیت های مختلف هستند گفت: در این زمینه باید هوشیار باشیم.

وی ضمن گریزی به تحولات گذشته گفت: آمریکا در ایران با کودتا و حمله نظامی در طبس به جایی نرسید به همین منظور جنگ ۸ ساله تحمیلی را به راه انداخت. در این جنگ صدام جانی را به جان ملت ایران انداخت ولی ایستادگی مردم باعث شد که آمریکا موفق نشود.

چمران با اشاره به اینکه استکبار بدنبال جنگ داخلی در ایران بود، افزود: آنها در انتخابات سال ۸۸ بدنبال درگیری های داخلی در ایران بودند.

وی با اشاره به اینکه برخی فریب خورده داخلی پیش از اعلام نتایج انتخابات بحث تقلب در آرا را مطرح کردند، ادامه داد: آنان بحث صیانت از آرا مردم را مطرح کردند و مدعی بودند که ممکن است در انتخابات تقلب شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به توطئه های عوامل داخلی در ایران توضیح داد: آنها فضای پیش از انتخابات را غبارآلود کردند تا به نتایج دلخواه خود دست یابند در حالی که حضور ۴۰ میلیونی و بیسابقه مردم پای صندوق های رای نقشه های آنها را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه در آمریکا ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند، افزود: این در حالی که در فرانسه خود را مهد دموکراسی می داند نیز مردم میلیونی پای صندوق های رای حضور ندارد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رای مردم ارزش دارد گفت: متاسفانه عوامل فریب خورده داخلی در سال۸۸ برای رای مردم ارزشی قائل نشدند.

وی با بیان اینکه وزیر امورخارجه آمریکا به همراه رئیس جمهور این کشور تلاش کردند تا حوادث بعد از انتخابات را در ایران مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه خردادماه سال ۸۸ حجت را بر همه تمام کرد.

چمران با اشاره به اینکه دشمنان خارجی و عوامل فریب خورده داخلی ۱۳ آذرماه سال ۸۸ نیز تحرکات خود را آغاز کردند گفت: متاسفانه در آن روز به عکس امام(ره) بی احترامی کردند.

وی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی در حوادث ۸۸ اصل نظام را نشانه گرفته بودند و در تاسوعا و عاشورای همان سال نیز دست از تحرکات برنداشته و به بی احترامی ها ادامه دادند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: غیرت ملی، مکتبی و مذهبی مردم ایران در روز نهم دی باعث شد که دشمنان به عقب رانده شوند.

چمران با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل بدنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند گفت: حضور پرشور مردم و خلق حماسه نهم دی نقشه های آنان را نقش بر آب کرد زیرا آنان به خیال خام خود می خواستند انقلاب اسلامی را روانه موزه های تاریخی کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در حماسه نهم دی قابل توصیف نیست، افزود: مردم به میدان آمدند و از ته دل شعار دادند و از مکتب اسلام، انقلاب، نظام و رهبری حمایت کردند.

چمران با بیان اینکه آثار حماسه نهم دی تا همیشه زنده است، گفت: دشمنان از حماسه نهم دی در هراس هستند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه اغتشاشات سال ۸۸ ضربه های به کشور وارد کرد، افزود: ما امتیازات زیادی را از دست دادیم.برخی از این امتیازات ها در جریان مسائل هسته ای می توان دید.

چمران با تاکید بر اینکه دشمنان ایران اسلامی جری و پررو شده اند، تصریح کرد: آنان در حوادث سال ۸۸ گمان کردند که هنوز طرفدارانی در ایران دارند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاه به اینکه حماسه نهم دی پیروزی های بسیاری را برای ما دربر داشته است، افزود: راهپیمایی عظیم اربعین مقدمه ای برای پیروزی حلب شد.

وی در پایان گفت: حماسه نهم دی نباید به دست فراموشی سپرده شود این حماسه چراغی است که نباید خاموش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.