مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: بصیرت مردم ایران در جریان فتنه به‌واسطه ایمان به ولایت‌فقیه رشد یافت و بستری را به وجود آورد که مردم در جریان فتنه هوشیارانه عمل کنند.

ایمان به ولایت فقیه باعث هوشیاری مردم در جریان فتنه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار خسرو عروج شامگاه چهارشنبه در آئین بزرگداشت حماسه نهم دی که در مسجد جوادالائمه (ع) کرج برگزار شد، با اشاره به نقش شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: شاخص اصلی شهدا حرکت در مسیر اوامر ولایت‌فقیه است .

وی توضیح داد: در شب عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) با تک‌تک کسانی که آماده رزم و جان‌فشانی بودند صحبت کردند و برای آنان خط مش‌هایی را مشخص و معین کردند .

مشاور عالی فرمانده کل سپاه ادامه داد: سربازان و کسانی که فدایی حضرت بودند بر مبنای اوامر رهبر و مولای خود حرکت کردند .

سردار عروج تصریح کرد: آنچه در عملکرد نیروهای بسیجی و حزب الهی در جریان فتنه دیده شد حرکت بر مبنای خط‌مشی ولی‌فقیه بود .

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری با چارچوب آرام‌سازی سفارش و تأکید داشتن که از هرگونه تنش و مقابله‌به‌مثل جلوگیری شود  .

این فرمانده دفاع مقدس بابیان اینکه افق دید ولی امر خط و سرمنشأ حرکت‌ها است، عنوان کرد: گفته شد اجازه درگیری ندارید یعنی شمشیرت هم در میدان رزم بالا و پایین می‌رود باید مطابق نظر و نگاه ولی امر باشد که در این خصوص در جریان فتنه آرام‌سازی مهم‌ترین مشخصه‌ بود که ایشان به آن اشاره داشتند.

سردار عروج در بخش دیگری از سخنان خود به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: از نجف تا کربلا هشتادوپنج کیلومتر فاصله است و در این مسیر هیچ‌کس دیگری را نمی‌شناسد و اقلیت‌های مختلف دینی می‌آیند و این‌طور نیست که همه شیعه باشند آن‌وقت می‌بینیم که بصیرت امام حسین (ع) چگونه یک امت واحده را در اربعین حسینی گرد هم آورده است .

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با تأمل بر این نکته که باطن موضوعی که در حماسه‌های مختلف ایران به‌واسطه‌ مردم اتفاق می‌افتد از این جنس است که آنان نگاهشان به نگاه رهبری است، به اهمیت نقش ولایت‌پذیری تأکید کرد .

سردار عروج از حماسه نهم دی به‌عنوان مقابله با فتنه عظیمی یادکرد و گفت: بصیرت و بصیرت افزایی مردم ایران در جریان فتنه به‌واسطه ایمان به ولایت‌فقیه رشد یافت و بستری را به وجود آورد که مردم در جریان فتنه هوشیارانه عمل کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.