یزد- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حماسه نهم دی ماه به این دلیل مهم است که پرده از روی یکی از موانع جدی انقلاب برداشت و آنهایی که میخواهند ۹ دی به فراموشی سپرده شود، کسانی هستند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم را برای رفتن خانه‌هاتشویق کردند.

حماسه  نهم  دی ماه پرده از روی یکی از موانع جدی انقلاب برداشت

به گزارش قدس آنلاین، محسن رضایی صبح پنج شنبه در همایش بزرگداشت ۹ دی در مسجد حظیره یزد اظهار داشت: تبعیت از ولایت فقیه به منظور ایستادگی در برابر استکبار جهانی است  ملت ایران با خلق حماسه ۹ دی از استکبار و نخبگان سیاسی عبور کردند.

وی بابیان اینکه انقلاب برای همه است و مال عده ای خاص نیست افزود: ملت ایران با راهپیمایی ۹ دی ثابت کرد که انقلاب برای همگان است و مردم در این قیام، انقلاب را از غرور و تکبر و احساس تملک و تولیت بر انقلاب، نجات دادند و این نشان‌دهنده پیشرفت سیاسی ملت ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ سبب تعطیلی ۱۰ ماهه سرمایه‌گذاری در کشور شد، گفت: این فتنه اقتصاد کشور را به مدت ۱۰ ماه تعطیل کردند و میلیاردها تومان هزینه به کشور وارد کرد، پیچیدگی مسئله هم در این بود که حق و باطل به راحتی قابل تشخیص نبود.

رضایی  افزود: استکبار این بار آمده بود که در یک فضای پیچیده، بر چهره حق ماسک باطل و بر چهره باطل ماسک حق گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان سه راهکار وجود داشت که به هیچ یک از این راهکارها متاسفانه عمل نشد و نخستین مورد این راهکارها، مراجعه معترضان به شورای نگهبان برای بازنگری بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خود من تلاش بسیار زیادی کردم و حتی از آبرویم خرج کردم و با این دو نفر صحبت کردم و از آنها خواستم به شورای نگهبان مراجعه کنند ولی بعد از چند ساعت دیگر جواب من را ندادند.

رضایی تصریح کرد: راه حل دومی که انجام نشد این بود که نخبگان و سیاسیون و حامیان آنها باید دست کاندیداهای خود را می‌گرفتند و می‌گفتند که از قانون تمکین کنید و از لجبازی دست بردارید ولی این کار را هم انجام ندادند.

وی خاطرنشان کرد: کار فتنه‌گران به جایی رسید که پرچم‌های عزاداری امام حسین(ع) را آتش زدند و همین موضوع سبب شد که صبر مردم به پایان برسد و  در ۹ دی طومار آنها را در هم بپیچند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فتنه خسارت‌های بسیار زیادی به کشور وارد کرد و گفت: محاکمه این دو نفر (سران فتنه) باید به صورتی انجام شود که در تاریخ باقی بماند.

رضایی با اشاره به ایکه برای ادامه مسیر انقلاب لازم بود که بصیرت‌افزایی و تشخیص مرز بین حق و باطل مشخص شود، گفت: مردم ایران بعد از فتنه ۸۸ کاملا حواسشان جمع است و با بصیرت به تمام موارد نگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: راهپیمایی مردم در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ انقلاب بصیرت و قیام ملت بزرگ ایران در مقابل یکی از فتنه‌های بزرگ تاریخ ایران بود .

وی تصریح کرد: فتنه ۸۸ با تمام فتنه‌های طول تاریخ انقلاب متفاوت بود، فتنه گران در سال ۸۸ امید زیادی در دل آمریکاو اسرائیل به وجود آورده بودند.

رضایی با بیان اینکه در انتخابات ۸۸ بالای ۴۰ میلیون نفر شرکت کرده بودند،گفت : فتنه‌گران در سال ۸۸ موجی از نگرانی در منطقه به وجود آوردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود : تعطیلی سرمایه‌گذاری اقتصادی کشوررا از جمله آسیب‌های فتنه ۸۸ دانست و افزود: خدشه وارد کردن به آبروی بین المللی نظام جمهوری اسلامی از دیگر معایب جدی این فتنه بود.

وی خاطرنشان ساخت : ملت ایران در شرایطی به صحنه آمدند که تمام راهکارهای به بن بست رسیده بود، و همین طور که بزرگداشت ۲۲ بهمن مهم است، روز ۹ دی هم مهم و برگی سبز در تاریخ انقلاب اسلامی است و با حماسه ۹ دی دشمنان متوجه شدند که حتی با فتنه هم نمی‌توانند علیه نظام و انقلاب اسلامی حرکتی انجام دهند.

رضایی با بیان این که استان یزد سرزمین علمای بزرگ و با بصیرت است، افزود: بخش مهمی از فرهنگ، تمدن، انقلاب اسلامی مدیون مردم استان یزد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.