ایلام- نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: حماسه ۹ دی فریاد بلند و رسای یک ملت بزرگ در برابر فتنه و فتنه گران بود و فراموش ناشدنی است.

حماسه ۹ دی؛ فریاد بلند ملت در برابر فتنه گران بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام علی شیرازی روز پنج شنبه در جمع مردم حماسه آفرین ایلام که برای گرامی داشت حماسه ۹ دی در مسجد جامع این شهر حضور یافته بودند، اظهار داشت: هر اقدامی که برای نجات بشریت از ظلمت و تاریکی به سوی نور و روشنایی صورت بگیرد؛ جزء ایام الله است.

وی با ذکر آیات، روایات و احادیث مختلف؛ مبارزه بصیرت آفرین پیامبران با حاکمان وقت؛ مبعث و هجرت پیامبر صلح و رحمت، فتح مکه؛ مبارزه امیرمؤمنان با فتنه گران عصر خود در جنگ های جمل، صفین و نهروان را نمونه های بارزی از ایام الله در قبل و بعد از اسلام برشمرد و افزود: هر حرکت و اقدامی که موجب هدایت مردم از تاریکی به سوی نور شود، از مصادیق بارز یوم الله به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه مبارزه ملت ایران با طاغوت و طاغوتیان؛ پیروزی انقلاب اسلامی؛ ۱۲ بهمن؛ ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین؛ ۱۳ آبان؛ حماسه غرور آفرین دفاع مقدس؛ حماسه ۹ دی و دیگر روزهای حماسه ساز و غرور آفرین ملت ایران؛ یوم الله هستند، بیان داشت: ایام الله عصر ما که با بصیرت و موقعیت شناسی ملت بزرگ ایران رقم خورده اند، پایه و اساسی قرآنی دارند.

حجت الاسلام علی شیرازی با بیان اینکه بعد از شکل گیری حکومت اسلامی توسط پیامبر(ص) در مدینه، فتنه ها و فتنه گری ها آغاز شد، خاطرنشان ساخت: بیشترین هجمه فتنه ها بعد از هجرت پیامبر(ص) به مدینه؛ علیه ایشان و حکومت اسلامی بروز و ظهور کرد.

وی با بیان اینکه بعد از واقعه غدیر و اعلام امامت علوی نیز فتنه های گوناگون علیه اسلام، امامت و ولایت شکل گرفت، یادآور شد: وقوع جنگ های جمل، نهروان و صفین در زمان آن حضرت؛ حاصل فتنه گری فتنه گران بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه بر مبنای نص صریح قرآن، اگر کسانی دست از فتنه گری برندارند، باید کشته شوند، تصریح کرد: برای حفاظت و حراست از دین اسلام و حکومت اسلامی، باید با فتنه ها و فتنه گران با صلابت و قاطعیت برخورد شود.

حجت الاسلام علی شیرازی با بیان اینکه بعد از شکل گیری جمهوری اسلامی ایران نیز فتنه های مختلف آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد، تأکید کرد: خوشبختانه ملت بزرگ ایران اسلامی در ادامه حرکت فتنه شکن پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)؛ تا کنون چشم فتنه های گوناگون را کور کرده اند و این اقتدار و بصیرت همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فلسفه و پیشینه تاریخی و نقشه های شوم دشمنان داخلی و خارجی در خلق فتنه نافرجام سال ۸۸ و نقش خواص بی بصیرت در آن؛ گفت: در فتنه ۸۸ بحث تقلب انتخاباتی تنها بهانه بود و تمام هدف فتنه گران و حامیان خارجی شان؛ براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه در زمینه ماجرای تلخ فتنه ۸۸ یک مجموعه ۲ جلدی با عنوان" دادگاه ۸۸ " به چاپ رسیده و منتشر شده است، اظهار داشت: در این مجموعه؛ فتنه گران دستگیر شده به صراحت اعلام و اعتراف کرده اند که هدف اصلی آنان؛ براندازی جمهوری اسلامی ایران در قالب انقلاب رنگین بوده است.

حجت الاسلام علی شیرازی با اشاره به اینکه برخی فتنه گران اعتراف داشته اند که بحث تقلب در انتخابات سال ۸۸ دروغ محض و صرفاً برای رمز شورش و انقلاب رنگین نافرجام شان مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: برخی از این فتنه گران(همچون بهزاد نبوی) به صراحت معترف شده اند که ما هیچ سندی دال بر تقلب در انتخابات سال ۸۸ در دست نداشته و نداریم.

وی با تأکید بر اینکه سران فتنه و فتنه گران باید به خاطر ایستادگی در برابر حکومت اسلامی، محاکمه و حکم اسلامی با قاطعیت در موردشان ساری و جاری شود، بیان داشت: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب؛ موضوع فتنه ۸۸ خط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه ما در رکاب ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستیم و خواهیم بود، یادآور شد: ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی اجازه نخواهند داد که فتنه های جدید شکل بگیرد.

حجت الاسلام علی شیرازی با اشاره به اینکه حماسه بزرگ ۹ دی؛ انقلاب رنگین و نافرجام دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران را سرکوب و تمام نقشه های شوم شان را نقش برآب کرد، خاطرنشان ساخت: حماسه ۹ دی فریاد بلند و رسای یک ملت بزرگ در برابر فتنه و فتنه گران بود و فراموش ناشدنی است.

وی با بیان اینکه پرونده فتنه ۸۸ همچنان مفتوح است و فتنه گران نباید از ارفاق نظام مقدس جمهوری اسلامی و رأفت رهبری فرزانه انقلاب، سوء استفاده کنند، تصریح کرد: فتنه گران خوب بدانند که در صورت ادامه شیطنت و فتنه گری؛ با سیل و سیلی خروشان ملت مواجه خواهند شد و حکومت اسلامی نیز جز عمل به قانون و اجرای حکم مقتضی که همان اعدام است، چاره ای نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه دشمن همچنان دشمن است و قطعاً از توطئه دست برنخواهد داشت، تأکید کرد: مردم ایران اسلامی مردمی  موقعیت شناس، شجاع، بصیر و عاشق ولایت و شهادت اند و هر فتنه ای را در نطفه خاموش و خفه خواهند کرد.

حجت الاسلام علی شیرازی با بیان اینکه مردم فهیم و بابصیرت ایران اسلامی در جریان فتنه ۸۸ و خلق حماسه کم نظیر ۹ دی امتحان خود را به زیبایی و مقتدرانه پس دادند، گفت: برخی از مسؤلان و خواص بی بصیرت در این آزمون مهم انقلاب اسلامی؛ مردود و در تاریخ روسیاه شدند.

وی با اشاره به اینکه ملت ما همچنان هوشمند، هوشیار، بیدار و همان مردم زمان امام راحل(ره) هستند، یادآور شد: پیوند این ملت با ولایت جدایی ناپذیر است و جانانه و آگاهانه در راه حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، جانفشانی خواهند کرد و نخواهند گذاشت که فتنه گران، نقشه های شوم شان را در ایران اسلامی عملیاتی کنند.

گفتنی است؛ آیین گرامی داشت حماسه ۹ دی با حضور قشرهای مختلف مردمی و به طرز بسیار با شکوهی در مسجد جامع شهر ایلام برگزار شد و خیل جمعیت به حدی بود که فضای مسجد ظرفیت جمعیت را نداشت و بیشتر حماسه سازان، در خارج از مسجد و در خیابان های مجاور، حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.