وزیر خارجه روسیه تمایل این کشور برای دعوت از نمایندگان سازمان ملل در مشارکت در اجرای توافقنامه آتش بس در سوریه را تایید کرد.

لاوروف: از سازمان ملل برای اجرای توافقنامه آتش بس در سوریه دعوت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنانی  تایید کرد که مسکو قصد دارد از نمایندگان سازمان ملل برای اجرای توافقنامه آتش بس و دستیابی به راهکار سیاسی بحران سوریه، دعوت به عمل آورد.

لاوروف امروز پنجشنبه تاکید کرد: نمایندگان سازمان ملل برای شرکت در روند اجرای توافقنامه های مربوط به راه حل سیاسی سوریه دعوت می شوند. بی شک ما نمایندگان سازمان ملل را دعوت خواهیم کرد. این مساله اجازه می دهد تا روند سیاسی در سوریه تحت اصول تصویب شده در قطعنامه 2254 شورای امنیت، ادامه یابد.

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که توافقی میان نظام روسیه و مخالفان مسلح درباره آتش بس حاصل شده است.

پوتین در دیدار با وزرای امور خارجه و دفاع روسیه اعلام کرد، حدود چند ساعت قبل خبری اعلام شد که مدتها در انتظار آن بودیم و بر روی آن کار کردیم. سه توافقنامه بین دولت سوریه و مخالفان مسلح دولت در مورد آتش بس در خاک کشور سوریه، مجموعه ای از اقدامات در جهت نظارت بر آتش بس و اعلام آمادگی طرفین برای شروع مذاکرات صلح در حل و فصل بحران سوریه به امضا رسید.

رئیس جمهور روسیه گفت که نظام سوریه و مخالفان توافق کرده‌اند که به میز مذاکرات بازگردند.همچنین ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد آتش‌بس از ساعت 24 امشب (30 دسامبر) آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.