مشهد- معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ۸ ماه فتنه به اندازه ۸ سال دفاع مقدس برابری می کرد، گفت: ۹ دی یوم‌اللهی هدف فتنه که همان تغییر حکومت بود را خنثی کرد.

دشمن از ورود به کشور ما هراس دارد/۸ ماه فتنه به اندازه ۸ سال دفاع مقدس برابری می کرد

به گزارش قدس آنلاین، سردار مهدی ربانی شامگاه پنجشنبه در همایش بصیرت و نفوذناپذیری در مسجد امام صادق (ع) مشهد اظهار کرد: در غائله ۸۸ فتنه بروز و ظهور کرد جایی که قبل از انتخابات کمیته صیانت از انتخابات درست کردند و فضا را غبارآلود و غیرمطمئن نشان داده و در بستر آن  با رمز تقلب و دروغ ملت ما را به جان هم انداختند.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: ملت را که یک بخشی از مردم  ناراضی و مخالف و بخشی هم غفلت پیدا کرده و گمراه شده بودند با دروغ به صحنه کشیدند و در مشهد آثار و تبعات آن مشخص نبود اما در تهران چند شب به چند کانون و بانک‌ حمله کردند و حتی خانه‌ها شخصی افراد را هدف قرار دادند.

وی افزود: در واقع فضای ناامنی به وجود آمد که رفته رفته جریان کشته‌سازی در آن شکل گرفت و نزدیک به ۳۰ نفر کشته داشتیم که یک سوم آنها اصلا ارتباطی با صحنه به هیچ عنوان نداشتند و یک سوم از بسیجیان و افراد مقابل با این جریان بودند و یک سوم هم افرادی بودند که ناآگاه بوده و مورد هجمه قرار گرفتند.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: اما دیدیم که آنها رفته رفته جسارت را به مقدسات کشانده و به مساجد حمله کردند و کار را به جایی رساندند که در روز عاشورا رقص و پایکوبی و حمله به شعائر راه انداختند و به عکس امام راحل اهانت کردند و دشمنی که سال‌ها خود را در پشت صحنه پنهان کرده بود دوباره به صحنه در پشتیبانی از این جریان ظاهر شده و تمام رسانه‌های بیگانه نیز از آنها حمایت کردند.

سردار ربانی تأکید کرد: با این حال چون این انقلاب برخواسته از دین و باورهای دینی بود قدرت ایمان در دل مردم و انسان‌های وفادار به ولایت در حماسه ۹ دی محقق شد و مردم به صحنه آمدند در واقع باید گفت این صحنه یک صحنه عادی به دعوت دولتی و یا نهادهای انقلابی نبود اراده الهی همراه آن بود که قلب‌ها را به سمت میدان هدایت کرد و تا آب سردی را به روی دشمنان و نقشه‌های آنان بریزد.

وی ادامه داد: اگر مروری به حوادث و تحولات ۴ دهه پس از انقلاب داشته باشیم می‌بینیم در این ۴ دهه همواره با تهدیدات و غائله‌ها و کارشکنی‌هایی که از سمت و سوی داخل و خارج به ما تحمیل شده و با آن روبه‌رو بودیم.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: تنوع و تعدد تهدیدات در این بازه با کل طول تایخ ما برابری می‌کند ما در مقاطع مختلف در دوران‌هایی که شرایط بارزی داشتیم و همواره با این تهدیدات به اشکال مختلف مواجه بودیم در ابتدای انقلاب و در دوران ثبیت آن که ساختار حاکمیت و قانون اساسی و جابه‌جایی مدیران را داشتیم دشمن از داخل توسط افراد خود و از مرزها توسط گروه‌های ضدانقلاب همواره کشور ما را مورد هدف قرار داد.

سردار ربانی با بیان اینکه ما با سرعت بر ناآرامی‌های داخلی فائق شدیم و در شهرهای مرزی امنیت را برقرار کردیم، خاطرنشان کرد: در همین دوره، کودتای نافرجام نوژه را به ما تحمیل کردند و آن هم رفع شد و دشمن نتوانست از راه آن به مقاصد شوم خود دست پیدا کند اما همواره تلاش می‌کرد از هر راهی انقلاب را سرنگون کند.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح ثمره این دوران ۸ ساله را ایجاد قدرت دفاعی و نظامی در منطقه و آسیای میانه دانست و بیان کرد: هم اکنون وضعیت به گونه‌ای است که دشمن از ورود به کشور ما هراس دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از فتنه ۸۸ هم با اقتدار عبور کردیم تجربیات زیادی از آن به دست آوردیم و چه بسا که ما باید این اتفاق را در می‌کردیم تا بیداری اسلامی در کشورها شکل گرفته و حکومت‌ها به سرعت تزلزل یابند و در همین دوره بود که در سوریه بخشی از مردم دوباره اغفال شدند و ناامنی را علیه حاکمیت به راه انداختند و اگر ما آن دوران را نداشتیم چه بسا برخی از این نارسایی‌ها برای ما نیز شکل می‌گرفت.

سردار ربانی ادامه داد: عربستان که روزی برای مردم مسلمان خادم‌الحریمن محسوب می‌شد امروز شعار مرگ بر عربستان بر علیه‌اش داده می‌شود و همه مردم نسبت به این چهره عبری، عربی و غربی که در مقابل مقاومت ایستاده‌اند آگاه و بیدار شدند آنها به دست خودشان اعتبار خود را از دست داده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز مردم کشورها می‌دانند که حقانیت این جنگ نیابتی با کیست و چه کسی از مردم دفاع می‌کند و می‌دانند چه کسانی در جبهه باطل صف‌آرایی کرده‌اند و اینها دستاوردهای بزرگی است که کسب شده و ما اگر معتقد باشیم روزی مسیر این انقلاب به ظهور امام عصر ختم و با پشتیبانی نیروهای مسلح می‌توانیم زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.