معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضور مردم در حماسه ۹ دی ضربه نهایی را به فتنه‌گران وارد کرد.

حضور مردم در حماسه ۹ دی ضربه نهایی را به فتنه‌گران وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار محمدرضا نقدی شامگاه پنج شنبه در همایش گرامی‌داشت سالروز حماسه ۹ دی در حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه نهم دی‌ماه به عنوان یوم‌الله است، افزود: برخی می‌خواهند حوادث و فتنه ۸۸ را در حد یک دعوای انتخاباتی تنزل دهند، اما واقعیت این چنین نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: باید بدانیم راه درست همانی است که ولایت‌فقیه به ما نشان داده‌اند و آن اقتصاد مقاومتی است و اگر ما می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم با وابستگی به آمریکا مشکلی از هیچ‌کس حل نمی‌شود. تحریم‌های فلج‌کننده آمریکا نه تنها ملت ایران را فلج نکرده، بلکه سرپاتر از گذشته ایستاده‌ایم و این راه را باید ادامه دهیم.

نقدی  با اشاره به خطبه ۱۱ نهج‌البلاغه که امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: «عمق و عقبه لشگر را نگاه کنید»، افزود: این یک پیام تاکتیکی و رزمی و جنبه دیگر آن پیام بصیرتی و سیاسی است. ممکن است در ظاهر شعارهایی که در حوادث و فتنه سال ۸۸ داده می‌شد برای انتخابات و اختلاف انتخاباتی و تقلب باشد، اما ماهیت اصلی آن چیز دیگری بود.

 معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بصیرت، توانایی تحلیل ماهیت اصلی وقایع و دیدن عمق حوادث، نه سطح حوادث است سطح حوادث همان است که در روز عاشورا، کسانی که رزمنده‌های قدیمی جبهه‌های پرافتخار اسلام بودند، در مقابل امام حسین (ع) صف کشیدند که این یک نگاه سطحی است و بصیرت در اینجا یعنی نگاه عمیق به قضایا داشتن است.

 نقدی با بیان اینکه بصیرت را باید از امام راحل آموخت که از همان زمانی که پرچم مبارزه علیه استبداد ستم‌شاهی را برداشتند، عمق جبهه را دیدند، افزود: با نگاهی به سخنرانی امام راحل در خرداد ۴۲ می‌بینیم که همه تیرهای اصلی امام بزرگوار به سمت آمریکا و اسرائیل نشانه گرفته شده بود و شاه بازیچه‌ای بیش نبود. وقتی که انقلاب پیروز شد، تروریست‌ها و اشرار در شرق و غرب به جان مردم افتادند که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «تروریست‌های آمریکایی»،این یعنی اینکه امام راحل به عمق قضایا واقف بودند.

نقدی با بیان اینکه نهم دی نشان داد که مردم بصیرت خود را از دست نداده‌اند، گفت: کشف عمق آمریکایی فتنه ۸۸ خیلی ساده است و به بصیرت زیادی نیاز نیست و هر کس اطلاعات و اخبار روز را دنبال کند خواهد فهمید که ماجرا، ماجرای انتخابات نبود.

وی افزود: ماجرای فتنه ۸۸  براندازی طراحی شده توسط آمریکا و صهیونیست‌ها بود و از این حوادث رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی، نخست‌وزیر انگلستان و نخست‌وزیر فرانسه رسما حمایت کردند.

 نقدی با اشاره به اینکه دفاع‌مقدس هشت ماهه در مقابل جنگ‌نرم، همانند دفاع‌مقدس هشت ساله در جنگ سخت، یک واقعیت انکارناپذیر است، افزود: واقعیت این است که یک ملت در مقابل همه قدرت‌ها ایستاد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یوم‌الله ۹ دی، یک اعجاز است، گفت: ایستادگی ملت ایران در برابر همه ابرقدرت‌ها را هم در دوران انقلاب و هم در دوران دفاع‌مقدس تجربه کردیم، اما این‌بار کارستان بود؛ چرا که علاوه بر دشمنان خارجی، کسانی که در کنار نظام بودند و همیشه دنباله‌رو آن‌ها بودیم این‌بار در کنار دشمن قرار گرفتند.

نقدی با بیان اینکه مردم در جریان فتنه ۸۸، فریب نخوردند و با بصیرت به صحنه آمدند و این بصیرتی بود که از امام حسین (ع) نشات می‌گرفت، افزود: زمانی که مردم با بصیرت به صحنه‌ها و حوادث آن روز نگریستند، امام حسین (ع) نور بصیرت را در دل ملت ایران تاباند و همین عشق و محبت به اهل‌بیت (ع) بود که ضربه نهایی را به فتنه‌گران وارد کرد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در حماسه ۹ دی ضربه نهایی را به فتنه‌گران وارد کرد،تاکید کرد: مادامی که آمریکا، آمریکا است و رژیم صهیونیستی در فلسطین حاکم است، این فتنه‌ها علیه ما ادامه دارد.

نقدی گفت: وظیفه ما طبق فرموده قرآن، مبارزه تا نابودی فتنه است. چونکه آمریکا می‌خواهد به ما القا کند که راحتی و آسایش شما و رونق اقتصادتان در گرو کنار آمدن با من است و این فتنه امروز آمریکا است، تلاش برای وادار کردن ملت ایران به تسلیم، به ایجاد رابطه و کنار آمدن با آمریکا به همین جهت همواره باید هوشیار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.