دبیرکل اتحادیه عرب، وزارت خارجه مصر و دولت کویت از توافق آتش بس در سوریه که امشب با ضمانت روسیه در سراسر سوریه به اجرا گذاشته شد، استقبال کردند.

آتش بس سوریه آغاز شد/ استقبال اتحادیه عرب از آتش بس سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «احمد ابوالغیط » سخنگوی اتحادیه عرب گفت:  توقف خشونت ها در سوریه همچنان به عنوان یک رکن اساسی در موضع کشورهای عربی درخصوص بحران سوریه مطرح است و امید داریم که اعلام آتش بس با اراده حقیقی برای رسیدن به راه حل سیاسی این بحران همراه باشد.

وی با بیان این که عملیات آتش بس در سوریه مشروط به پایبندی کشورهایی است که تضمین کننده این رویداد بوده، نسبت به سوء استفاده از این مساله هشدار داد.
ابوالغیط از سازمان های بین المللی خواست تا نسبت به اجرای توافق آتش بس و پایبندی طرفین به این توافق نظارت کنند، چرا که تحولات مهم در این عرصه به سود همه مردم سوریه خواهد بود که از ویرانه ها و خرابی ناشی از جنگ رنج می برند.

درهمین حال، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای به این خبر واکنش نشان داده و ضمن استقبال از آتش بس از همه طرف های درگیر خواست که به توافق پایبند بوده، چرا که این اقدام، گام نخست برای پایان دادن به درد جانکاه مردم سوریه می باشد که درنتیجه خشونت و کشتار صورت گرفته است و می تواند مقدمه لازم را برای ازسرگیری مذاکرات سیاسی دربر داشته باشد.

بر همین اساس، خالد جارالله معاون وزیر امور خارجه کویت در اظهاراتی عنوان کرد، کویت از توافقنامه آتش بس در سوریه در صورت پایبندی تمامی طرف های درگیر استقبال می کند و خواهان حل و فصل این بحران و ذستیابی به راهکاری بر اساس توافقنامه «ژنو 1» است .

جارالله افزود: در صورتی که تمامی شرایط دست به دست یکدیگر دهد این توافق آتش بس مورد استقبال و حمایت تمامی طرف ها خواهد بود و همه کشورها نیز خواستار حفظ این توافق با هدف پایان خونریزی در سوریه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.