سبزوار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سودهای بانک‌ها و مؤسسات آسیب‌های متعددی به بخش صنعت کشور زده است.

سودهای بانکی آسیب‌ جدی به بخش صنعت کشور زده است/ جریمه سنگین واحدهای تولیدی توسط بیمه

به گزارش قدس آنلاین، رمضان علی سبحانی‌فر شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه صنایع کوچک در کشور ما با مشکلات متعددی مواجه شدند، اظهار کرد: صنایع کوچک در شرایط نابسامان اقتصادی به‌سرعت آسیب‌پذیر هستند و عوامل مختلفی در ایجاد مشکلات صنایع کوچک وجود دارد.

وی بابیان اینکه صنایع کوچک در کنار یکدیگر صنعت بزرگ را تشکیل می‌دهد، افزود: فرآیند و زنجیره‌های تکمیلی صنایع کوچک در سطح مناطق ایجاد نشده و واحدهای تولیدی نمی‌توانند در بازار داخلی و خارجی حضور مناسبی داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه صنایع کوچک به‌ سختی بازارهای مناسب را به دست می‌آورند، تصریح کرد: به دلیل کوچکی صنایع برند مناسبی برای عرضه محصولات ندارند ولی صنایع بزرگ دارای برند و شهرت در بازارهای اقتصادی هستند.

سبحانی‌فر ادامه داد: در چند سال اخیر صنعت کشور ما دچار مشکل شده بود و به دلیلی از فعالیت‌های صنایع کوچک حمایتی نشد و مالیات‌های سنگین به واحدهای صنعتی تعلق‌  گرفته است.

وی یکی دیگر از مشکلات صنایع کوچک را موضوع عدم همکاری سازمان تأمین اجتماعی کشور دانست و بیان کرد: مدیران واحدهای تولیدی نیروهای خود را تعدیل نکردند و سازمان تأمین اجتماعی به‌ جای کمک‌رسانی به دلیل تأخیر در پرداخت هزینه‌های بیمه واحدهای تولیدی را جریمه‌های سنگین می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده کالاها، عنوان کرد: پس از مرحله تغییر کالا ارزش دیگری پیدا می‌کند و در این مرحله ارزش‌افزوده تعلق می‌گیرد و ارزش‌افزوده باعث افزایش قیمت کالا می‌شود بنابراین این موضوع به سود تولیدکننده نخواهد بود.

سبحانی‌فر بابیان اینکه سودهای کلان بانکی صنایع تولیدی را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، یادآور شد: متأسفانه نقدینگی جامعه به‌ سوی دلالی حرکت کرده و مؤسسات مالی و اعتباری نیز سودهای ۴۰ درصدی به مردم می‌دهند لذا سودهای بانک‌ها و مؤسسات آسیب‌های متعددی به بخش صنعت کشور زده است.

وی یادآور شد: ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و نیز فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال کشور اختصاص‌ یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.