شیراز- امام جمعه شیراز گفت: ربا به معنای وسیع کلمه عامل تمام جنگ‌ها و ظلم‌ها است و این رو پیامبر عامل ربا، مشتری ربا، ثبت کننده آن و شهود آن را ملعون دانسته است.

ربا به معنای وسیع کلمه عامل تمام جنگ‌ها و ظلم‌ها است/فتنه گران مقدسات جامعه را به بازی گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: عنایات حضرت احدیت و قدرت بی پایان او از آغاز انقلاب در موارد متعدد مشاهده شده و در تاریخ به ثبت رسیده و آنچه ثبت شده موارد بسیار کمتری از آنچه بوده که رخ داده و عامل دیگر حضور و پشتیبانی مومنان از انقلاب بوده است.

وی افزود: دشمن در فتنه ۸۸ به دنبال شکستن دو اهرم قدرت انقلاب یعنی ارتباط با خدا، معنویت و رابطه مردم با پروردگار و دیگری حضور مردم به عنوان پشتوانه نظام بود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: فتنه گران در برخورد با عامل نخست مقدسات جامعه را به بازی گرفتند و به امام حسین(ع) و مظاهر نام ایشان حمله کردند و دوم این که می‌خواستند مردم را از انقلاب و نظام جدا کنند.

وی یادآور شد: هشت ماه کشور را معطل کردند و نظام را از وظایف اصلی خود بازداشتند اما در نهم دی مردم پشتیبانی خود از نظام و دفاع از مقدسات را به رخ جهانیان کشیدند.

آیت‌الله ایمانی افزود: تا زمانی که معنویت در جامعه ما برقرار و پایدار و بصیرت و هماهنگی در مردم ما حاکم است دشمن در تلاش‌های خود ناکام خواهد ماند.

وی اضافه کرد: در تداوم این دو خط تحریم‌ها از سال ۸۸ توسعه یافت و هوشمند شد که به گفته خودشان چنین تحریم‌هایی تاکنون علیه هیچ کشوری تصویب نشده است.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: در آستانه نهم دی امسال ۳۰ نفر از عناصر ضد انقلاب شناخته شده که برخی در فتنه حضور داشتند به رئیس جمهور آمریکا نامه می‌نویسند تحریم‌ها را تشدید و برجام را ملغی کنید.

به گفته وی، قرآن مجید مجموعه موضعی که دشمنان نسبت به مسلمانان دنبال می‌کنند را با عناوین مختلف بازگو کرده چنانکه همواره از رشد و قدرت مسلمانان در هراس هستند و تلاش فراوان دارند با امکانات خود مانع از رسیدن صدای انقلاب اسلامی به گوش جهانیان شوند.

لزوم دارا بودن بینش سیاسی و پرهیز از غفلت دیگر مواردی بود که ایمانی مورد تاکید قرار داد و گفت: دانشگاه زمانی مورد تایید و اسلامی است که پیشقراول در حرکت انقلاب باشد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها عنوان کرد: اگر راه ربا در جامعه باز شد ، طبقه متوسط جامعه را به خاک سیاه می‌نشاند و فضای به وجود آمدن یک درصد مرفه بی‌درد و ۹۹ درد نیازمند را بسترسازی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: قرآن مجید توصیه می‌کند ربا را رها کنید و اهل با نباشید و منظور از ربا معنای وسیعی است که هم در معاملات جریان دارد هم در قرض‌ها ساری و جاری است.

وی خاطرنشان کرد: امام هشتم ربا را عامل فساد و تباهی اموال و تلف شدن آن عنوان می‌کند و این برخلاف ظاهر قضیه است که رباخواران ثروت‌های فراوان به جیب می‌زنند اما منظور امام از این منظر است که ثروت برپادارنده جامعه است و جریان صحیح ثروت در دست همگان موجبات برکت و وفور نعمت را فرا می‌آورد.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: اگر ثروت در اختیار رباخوار قرار گرفت از مسیر اصلی منحرف‌شده و چیزی که وسیله است تبدیل به هدف شده و بدون کسب‌وکار و تولید درآمد می‌آفریند.

وی بیان کرد: پول باید از مسیر درست به دست آید نه این که ۷۰ میلیون درماه با پاداش و اضافه‌کاری بگیرند و بگویند حق ما بوده که این مصداق واقعی تلف مال و انحراف ثروت‌های جامعه از مسیر اصلی خود است.

خطیب نماز جمعه شیراز یادآور شد: ربا به معنای وسیع کلمه عامل تمام جنگ‌ها و ظلم‌ها است و این رو پیامبر عامل ربا، مشتری ربا، ثبت کننده آن و شهود آن را ملعون دانسته است.

لزوم افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و بهره‌وری در مصرف انرژی دیگر مواردی بود که آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های خود مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.