بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: نباید فضای بی تفاوتی و سکوت در دانشگاه حاکم شود بنابراین باید از فضای انقلابی دانشگاه مراقبت کنیم.

بی تفاوتی و سکوت در دانشگاه ها حاکم نشود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه بجنورد این هفته مرکز استان با بیان اینکه دانشگاه سنگر کلیدی نظام است، افزود: در گذشته دشمن به مرزهای خاکی کشور حمله ور شد، اما امروز به مرزهای عقیدتی و تفکری جوانان دست درازی می کند.
وی  ادامه داد: هم اکنون دشمن با شبهه آفرینی، ایجاد علامت سوال و تبلیغ شهوت می خواهد جوانان را به ابتذال و انحراف بکشاند.
وی گفت: باید دانشگاه محل تحصیل عالیه برای کشور باشد و دانشجویان بدانند که آنان مدیران آینده این مرزبوم هستند برای همین باید قبل از مدیریت دیگران خود را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه نباید جلوی حرکت های انقلابی در دانشگاه گرفته شود و یا کمرنگ گردد،‌ ادامه داد: دانشگاه باید مرکز سیاست، تحصیل و دشمن شناسی باشد، مبادا دانشجویان در دانشگاه بی تفاوت شوند.
یعقوبی با اشاره به اینکه باید مراقب بود تا دشمنان روحیه انقلابی جوانان را تضعیف نکنند، خاطرنشان کرد:  دانشگاه ها نبض انقلاب هستند اگر این نبض نزند، تضمین کننده انقلاب نیست.
وی با بیان این که  نباید از حرکت های انقلابی و تندرو در دانشگاه ترسید، یادآورشد: عوامل اجرایی و اساتید باید از فضای انقلابی دانشگاه حفاظت کنند و نگذارند فضای سکوت و بی تفاوتی در مجموعه حاکم شود.
یعقوبی با اشاره به جرات سازمان ملل در خصوص صدور قطعنامه علیه اسرائیل ، عنوان کرد: این قطعنامه سیلی سیاسی سختی به اسرائیل بود که با وجود یک کشور بسیار کوچک این همه جسارت پیدا کرده بود که مسلمان را به جان هم بیاندازد.
وی با تاکید بر اینکه شورای سازمان ملل باید بر حسن انجام قطعنامه ها نیز نظارت داشته باشد، افزود: همان طور که قطعنامه ها علیه مردم ضعیف و محروم باید عملیاتی شود باید جلوی جسارت و پررویی اسرائیل هم گرفته و به قطعنامه عمل شود.
یعقوبی با اشاره به نامه ۳۰ نفر از فتنه گران به ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ما را از شر جمهوری اسلامی نجات دهید، یادآورشد: گفت این سخنان در این نامه چقدر بی حیایی و بی شرمی می خواهد در حالی که میلیون ها نفر در این کشور آماده اند تا جان خود را برای دفاع از آرمان های شهدا از دست بدهند.
وی با بیان اینکه قبله این فتنه گران غرب و همه چیز آنان آمریکا است، خاطرنشان کرد: فتنه گران در این نامه از رئیس جمهور آمریکا که هنوز سرکار نیامده می خواهند تهدید ها را تشدید کنند تا مسئولان نتوانند کشور را مدیریت کرده و انقلاب ساقط شود.
وی عنوان کرد: در این نامه گفته شده از سربازان آمریکایی تجلیل می شود، منظور کدام سربازان است، همان هایی که تا دستگیر شدند به گریه افتادند که ما را خلاص کنید.
وی خاطرنشان کرد:  مشخص نیست اینها کجا تربیت شده اند و از کجا تزریق می شوند، بنابراین اینها فقط مزدوران آمریکایی هستند که در ایران زندگی می کنند و ایرانی نیستند.
وی با اشاره به واقعه ۹ دی و حضورپرشور مردم در تجمعات این روز، ادامه داد: این مردم با تهدید از انقلاب جدا نمی شوند.
یعقوبی با بیان اینکه ۹ دی فریاد علیه فتنه بوده که هیچ گاه آرام نخواهد شد ، گفت: ۹ دی تجلی غیرت دینی، بصیرت و ولایتمداری مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.