دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کرج گفت: زیان‌های ناشی از مصرف مشروبات الکی باید بیشتر برای جامعه تبیین شود.

مصرف مشروبات الکلی افزایش‌یافته است

به گزارش قدس آنلاین، حاجی رضا شاکرمی در نخستین همایش ملی یافته‌های نوین در علوم انسانی و امنیت اجتماعی در سالن شهدای قوه قضاییه دادگستری البرز، بابیان اینکه مصرف مشروبات الکی در کشور افزایش‌یافته است، افزود: بعد از مصرف مواد مخدر و سیگار در جامعه، مصرف مشروبات الکی دومین خطری است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته در برخی دانشگاه‌های کشور ۲۶ درصد دانشجویان حداقل یک‌بار سابقه مصرف مشروبات الکی را داشته‌اند و سن گرایش به مصرف به سنین ۱۵ الی ۱۸ سال کاهش‌یافته است.

شاکرمی گفت: مشروبات الکی دست‌ساز که در آن‌ها قرص‌هایی مانند دیازپام به‌کاربرده می‌شود، بر اساس گزارش‌های رسیده سبب کوری و آسیب‌های جسمانی فراوانی می‌شود و به همین دلیل باید مردم را از مخاطرات مصرف آن آگاه ساخت.

وی ادامه داد: کشف مشروبات الکی در کشور ما هرماه در حال افزایش است چراکه در کشورهایی چون روسیه و ترکیه این محصولاتی که می‌سازند به‌صورت بسته‌بندی وارد کشور ما شده و جالب اینجاست که این مشروبات بیمه هستند و به واردکنندگان این محصول گفته می‌شود که وقتی توانسته‌اید، محصولتان را بفروشید و پولتان وصول شد پول ما را پس بدهید که این اقدام برای خدشه وارد ساختن به کشور شیعی ما است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: عدم انتقال و نهادینه نکردن احکام شرعی، تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای، خلاصه‌ای آموزشی، ضعف آموزش از سوی نهادهای آموزشی، تفنن و تفریحی دانستن مصرف، کمبود سرگرمی‌های مناسب و نقش رسانه‌های نوین و تصور مفید بودن مشروب برای برخی بیماری‌ها ازجمله دلایل گرایش به مصرف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.