مشهد- تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وحدت و همکاری اعتاب مقدسه به دنیای اسلام عظمت می‌بخشد، گفت: شرایط فعلی جهان اسلام و توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن موجب شده امروز هم‌گرایی، هم‌فکری و هم‌اندیشی بین مسئولان اعتاب مقدسه، برای اتحاد جهان اسلام یک ضرورت باشد.

شرایط فعلی جهان اسلام وحدت اعتاب مقدسه را ضروری تر می کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار با نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام روز جمعه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی همکاری و تعامل میان اعتاب مقدس را نشان از وحدت امت اسلامی دانست و اظهار کرد: توسعه همکاری‌ و اتحاد اعتاب مقدسه، به دنیای اسلام عظمت می‌بخشد و برای شخصیت امت اسلامی مایه‌ی اعزاز و احترام است.

وی با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی و بشریت بیش از هرزمانی نیازمند آموزه‌های اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: امت اسلامی به شدت نیازمند معرفت آفرینی و بصیرت افزایی برای مقابله با شبهات علمی و شهوات عملی عرصه جنگ نرم دشمن است و این مهم نیز جز با علم صائب و عمل صالح در پرتوی آموزه‌های اهل بیت(ع) ممکن نمی‌شود.

جنگ نرم، روشی برای تحمیل اراده و تامین منافع استکبار

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، جنگ نرم دشمن را روشی برای تحمیل اراده و تامین منافع استکبار در کشورهای اسلامی معرفی و تصریح کرد: امروز دشمن به سراغ سنگرهای معنوی، ایمان‌ها، عزم‌ها، معرفت‌ها، پایه‌ها و ارکان اساسی ارزش‌های اسلامی رفته تا آنها را در امت اسلامی نابود کند.

وی با بیان اینکه نقش اعتاب مقدسه در صیانت از ارزش‌های اسلامی بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: دشمن در جنگ نرم تلاش می‌کند با تأثیرگذاری بر باورها و ارزش‌های اسلامی، اندیشه، الگو، سبک زندگی و هویت مسلمانان را به چالش بکشد و در این میان نقش اعتاب مقدس در صیانت از اسلام بسیار مهم است.

آیت الله رئیسی مهمترین رسالت اعتاب مقدسه را امور فرهنگی خواند و گفت: آنچه امروز از رشادت‌های رزمندگان در عراق، توفیق و برتری مجاهدان در عقب راندن تروریست‌ها از حلب سوریه و ایستادگی مردم بی‌پناه یمن می‌بینیم، محصول یک تحول فکری و غیرت دینی در آنهاست که در نتیجه کار فرهنگی ایجاد شده است؛ بنابراین موضوع فرهنگ و تعمیق ارزش‌های اسلامی باید یک اولویت برای اعتاب مقدسه باشد.

رشادت رزمندگان اسلام نتیجه آموزهای نهضت عاشوراست

عضو مجلس خبرگان رهبری روحیه مقاومت، ایستادگی، رشادت و ایثار رزمندگان اسلام را نتیجه آموزه‌های نهضت عاشورا و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) برشمرد و ابراز کرد: روزی دشمن نگران حزب الله لبنان بود، اما امروز نه تنها در لبنان بلکه در عراق، سوریه و یمن حزب الله وجود دارد و گروه‌های مقاومت بسیاری در پرتوی اندیشه‌های آزادی خواهانه و ظلم ستیز اسلام در سراسر عالم بر علیه استکبار شکل گرفته‌ است؛ که در این میان نقش مهم اعتاب مقدسه در ایجاد روحیه جهاد و مقاومت را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی حضرات معصومین(ع) را نوری واحده نامید و درباره نحوه همکاری‌های حرم‌های شریف ائمه هدی(ع)، بیان کرد: همکاری‌های اعتاب مقدسه باید بسیار صمیمانه و به دور از هرگونه مطرح کردن خود فردی و سازمانی باشد، برگزاری کنفرانس‌های مشترک جلوه‌ و نمودی از همکاری‌هاست، اما حقیقت همکاری‌ها و تعاملات باید در عرصه عمل و با عملیاتی شدن مصوبه‌ها تجلی و تبلور یابد.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود به اجتماع عظیم اربعین امسال اشاره کرد و گفت: امسال شاهد اجتماعی بی‌بدیل در اربعین حسینی بودیم که گوشه‌ای از قدرت جهان اسلام را نشان داد و موجب یاس و ناامیدی دشمنان جبهه حق شد؛ بنابراین لازم میدانم به‌مناسبت میهمان نوازی اعتاب، دولت و مردم عراق در پذیرایی و خدمت به زائران اربعین حسینی، تشکر و قدردانی کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.