بر اساس گزارشی ارائه شده از سوی یک سازمان غیر دولتی ونزوئلا ، این کشور سال 2016 را به عنوان دومین کشور جهان با بیشترین آمار خشونت پس از السالوادور به پایان خواهند رساند .

دومین کشور پرخشونت دنیا را بشناسید
به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از ایرنا؛ 'دیدبان خشونت ونزوئلا' در گزارش سالانه خود اشاره نمود که ونزوئلا، سال ۲۰۱۶ را با ۲۸ هزار و ۴۷۹ مرگ خشن و یک نرخ ۹۱.۸ تن در هر ۱۰۰ هزار نفر به پایان خواهد رساند.
این سازمان در مقایسه ای تصریح کرد که میانگین جهانی‌ مرگ خشن ۸.۹ تن در هر ۱۰۰ هزار نفر است اما میزان مرگ خشن در ونزوئلا ۱۰ برابر بیشتر از میانگین جهانی‌ می‌ باشد.
«روبرتو بریسنیو لئون» رئیس دیدبان خشونت ونزوئلا در این مورد گفت :سال ۲۰۱۶، به طور ویژه ای در ونزوئلا پر خشونت بود و فقط السالوادور سطوح بالاتر قتل ها با ۱۰۳ تن در هر ۱۰۰ هزار نفر دارد.
بریسنیو لئون ادامه داد :از مجموع کشته شدگان، ۱۸ هزار و ۲۳۰ نفر به قتل رسیدند در حالی‌ که پنج هزار و ۲۸۱ مرگ در درگیری ها بین گروه های تبهکار و نیروهای امنیتی صورت گرفتند و چهار هزار و ۹۶۸ مورد دیگر در پروسه تحقیق قرار دارند.
بر اساس برآورد های سازمان غیر دولتی، شمار مرگ خشونت آمیز در ونزوئلا همچنان در حال افزایش است به طوری که در سال ۲۰۱۴ میلادی، شمار کشته شدگان ۲۴ هزار و ۹۸۰ نفر و در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۷ هزار و ۸۷۵ نفر بودند.
در این رابطه، هرچند که آمار رسمی‌ سال ۲۰۱۶ اعلام نشده اند، دادستانی کشور اشاره نمود که در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۷ هزار و ۷۷۸ نفر به قتل رسیدند.
بر اساس گزارشات دیدبان خشونت ونزوئلا، کاراکاس پایتخت ونزوئلا پر خشونت ترین شهر در جهان است به طوری که میزان قتل در این شهر، ۱۵ برابر شهر مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک می‌ باشد.
سازمان غیر دولتی، به عنوان یکی‌ از دلایل آمار بالای قتل در ونزوئلا به مصونیت از مجازات اشاره دارد. به گفته بریسنیو لئون، در ازای هر ۱۰۰ فقره قتلی که در کشور رخ می‌ دهد، تنها بین ۸ تا ۹ مورد دستگیر می‌ شوند.
این سازمان همچنین منتقد با 'عملیات های آزادی مردمی'، که عملیات های ویژه ای علیه جرم و جنایت و راه اندازی شده از سوی نیروهای مسلح و پلیس در سال ۲۰۱۵ هستند، می‌ باشد.
بریسنیو لئون در این مورد اشاره نمود که این عملیات ها، یک اقدام جنگی علیه شهروندان می‌ باشند زیرا در آنها حقوق بشر نقض می‌ شوند.
در ماه نوامبر، این مورد جدالی با کشف اجساد ۱۳ دهقان که در جریان عملیات آزادی مردمی در شهر 'بارلوونتو' در استان شمالی‌ 'میراندا' دستگیر شده بودند، احیا گردید. ۱۸ ارتشی به خاطر این قتل ها دستگیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.