یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با اجرایی شدن قانون جدید شورای حل اختلاف ، این شورا حجم قابل توجهی از پرونده های دستگاه قضایی را کاسته است.

شورای حل اختلاف از حجم پرونده های دستگاه قضایی کاسته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حبیبی نقش شورای حل اختلاف را در بسط و ترویج فرهنگ صلح و سازش با اهمیت شمرد و اظهار داشت: شورا با رسیدگی به پرونده های سبک تر ، فضای بهتر و فراغت بیشتری را برای قضات در دستگاه قضایی فراهم آورده است تا پرونده های سنگین تر و مهم تر را با دقت بیشتری بررسی کنند و آرائ متقن تری را صادر نمایند .

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن قانون شورای حل اختلاف در سال ۹۴ برخی از ابهامات قانون قبل برطرف و کاراعضای شورا از نظم بیشتری برخوردار شده است، افزود: پس از اجرایی شدن این قانون شاهد تحولات بسیار زیادی در شورای حل اختلاف بوده ایم.

حبیبی توسعه فرهنگ صلح و سازش را یکی از روش های اثر گذار پیشگیری از وقوع جرم دانست و تصریح کرد: وقتی موضوع اختلافی در محاکم با حکم قضایی فیصله پیدا می کند در ۹۰درصد موارد اصحاب پرونده موضوع را در محاکم بالاتر پیگیری می کنند و با اعتراض به آراء پرونده های جدیدی را خلق می کنند، اما اگر هر موضوع با رفع اختلاف و خصومت و با صلح و سازش حل شود ،حل این اختلاف ماندگار است و مورد پذیرش طرفین قرار می گیرد .

رئیس کل دادگستری استان ایجاد صلح و سازش بین مردم را امری معنوی و مأجور درگاه الهی ذکر کرد و گفت: تلاش در راه آشتی بین مردم و رفع اختلافات آنها با مبانی مادی قابل قیمت گذاری نیست و نمی توان این تلاش معنوی را با پاداش های مالی سنجید و جبران کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.