ایلام- مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح استان ایلام گزارش و مشاهده نشده است.

موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ایلام مشاهده نشده است

وهاب پیرانی در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه دامپزشکی استان ایلام با بسیج امکانات خود، عملیات مبارزه و پیشگیری از بیماری های دامی را در سطح استان آغاز کرده است، اظهار داشت: در سطح استان ایلام حدود دو میلیون رأس دام سبک وسنگین وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام  علیه تب برفکی واکسینه شده اند، افزود: سال گذشته بروز این بیماری خسارت هایی را بر دامداران وارد ساخت و دامپزشکی استان با بهره گیری از همه توان نیروی و تجهیزاتی خود توانست حجم زیادی از این خسارت ها را  کاهش دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه خوشبختانه امسال هیچ موردی از بروز و ظهور تب برفکی در بین دام های استان، تاکنون مشاهده وگزارش نشده است، بیان داشت: باحضور به موقع دامپزشکان و رصد موارد مختلف، دام های استان از لحاظ بیماری های مختلف در سلامت کامل قرار دارند.

وهاب پیرانی با اشاره به اینکه یک میلیون و۴۰۰ هزار  رأس دام در سطح استان علیه بیماری پی. پی. آر(طاعون نشخوار کنندگان کوچک) واکسینه شده اند، یادآور شد: از کلیه دامداران سطح استان انتظار داریم که با رعایت مسائل و نکات بهداشتی، در زمینه سلامت دام ها نهایت تلاش را به عمل آورند و موارد مشکوک و بیماری ها را به مجموعه های دامپزشکی  گزارش کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح استان ایلام گزارش و مشاهده نشده است، خاطر نشان ساخت: از عموم مردم تقاضا می شود که در صورت مشاهده هر گونه تلفات مشکوک پرندگان اهلی و مهاجر، مراتب را به مراکز دامپزشکی و یا از طریق شماره تلفن  ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.