نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان انرژی اتمی را مکلف کردند در راستای اجرا و پیشبرد سیاست های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی با رعایت اصول پدافند غیرعامل نسبت به تدوین طرح ملی مقابله با شرایط اضطراری نیروگاه ها و تاسیسات هسته ای اقدام کند.

سازمان انرژی اتمی مکلف به تدوین طرح ملی مقابله با شرایط اضطراری نیروگاه ها و تاسیسات هسته ای شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - شنبه - مجلس شورای اسلامی مواد ۵۰ و ۵۱ لایحه برنامه ششم توسعه را بررسی و تصویب کردند.  
نمایندگان در ماه ۵۱ که با ۱۴۹ رای موافق، ۸ رای مخالف، ۴ رای ممتنع ازمجموع ۲۰۴ نماینده حاضر تصویب کردند.
بر اساس این مصوبه مجلس، در راستای اجراء و پیشبرد سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه و اقتصاد مقاومتی، سازمان انرژی اتمی مکلف است با رعایت اصول پدافند غیرعامل نسبت به تدوین طرح ملی مقابله با شرایط اضطراری نیروگاه ها و تأسیسات هسته‌ای با همکاری این سازمان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور، وزارت امور خارجه و سازمان پدافند غیر عامل و سایر دستگاه های ذیربط اقدام و به تصویب شواری عالی امنیت ملی برساند.  
در تبصره ماده ۵۱ این لایحه نیز مقرر شد: دستگاه های اجرایی ذی‌ربط مکلف هستند نسبت به اجرای آن متناسب با شرایط داخلی و بیرونی نیروگاه ها با راهبری و نظارت سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان پدافند غیر عامل به تناسب وظیفه اقدام کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در این ماده مصوب کردند که درخصوص روستاهای هلیله و بندرگاه مجاور نیروگاه اتمی بوشهر براساس ضوابطی که توسط وزارت کشور و سازمان انرژی اتمی و سازمان برنامه و بودجه تدوین می گردد، تعیین تکلیف شود.

**دولت موظف به توسعه صنعت هوا و فضا و دستیابی به علوم و فناوری های نوین شد 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۵۰ لایحه برنامه ششم توسعه را نیز با ۱۲۸ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۴ رای ممتنع ازمجموع ۲۰۵ نماینده حاضر تصویب کردند.  
براساس این مصوبه، دولت موظف شد به منظور توسعه صنعت هوا و فضا و دستیابی به علوم و فناوری های نوین اقدامات زیر را بعمل آورد: 
الف) بستر سازی و حمایت لازم به منظور ایجاد و توسعه زیرساختها و صنایع مرتبط با طراحی، ساخت، آزمایش، پرتاب و بهره برداری از سامانه های فضایی، ماهواره، ماهواره بر و ایستگاه های زمینی 
ب) حفظ و نگهداری از موقعیت های مداری متعلق به جمهوری اسلامی ایران و پیش بینی تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساختها و اجرای پروژه های ماهواره ملی در راستای حفظ نقاط یاد شده.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.