ترس از حملات تروریستی باعث افزایش شدید تدابیر امنیتی در کشورهای مختلف اروپایی شده است.

آغاز سال نو اروپایی‌ها در سایه ترس از حملات تروریستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، نگرانی ناشی از حمله‌های تروریستی در آستانۀ سال جدید میلادی، مسئولان پایتخت‌های اروپایی را به تشدید تدابیر امنیتی واداشته است. هزاران نیروی پلیس و ارتش در شهرهای پاریس، برلین، بروکسل، مادرید، رم و دیگر پایتخت‌های اروپایی مستقر شده‌اند تا از شهروندان به‌ویژه در مکان‌های پرتردد محافظت کنند.

در شهر برلین، پایتخت آلمان که هفتۀ گذشته هدف حمله‌ای تروریستی قرار گرفت، پلیس مسیرهای منتهی به دروازۀ براندنبورگ، یکی از بناهای تاریخی این شهر، را مسدود کرد و قرار است حدود هزار و ۷۰۰ مأمور دیگر نیز در این شهر مستقر شوند.

پلیس ضمن چیدن موانع بتنی، خودروهای زرهی نیز در این منطقه مستقر کرده و آتش‌بازی در برخی بخش‌های شهر ممنوع شده است.

در شهر فرانکفورت، که مقر بانک مرکزی اروپا و بزرگترین فرودگاه آلمان را در خود جای داده، بیش از ۶۰۰ نیروی پلیس حفاظت از مراسم سال نو را بر عهده خواهند داشت؛ این رقم نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

در شهرهای رم، پایتخت ایتالیا، و ناپل واقع در جنوب این کشور، ورود کامیون‌ها به مرکز شهر ممنوع شده است. در شهر میلان، محل کشته شدن عامل حملۀ تروریستی برلین، نیز پست‌های بازرسی در مجاورت میدان اصلی این شهر - یکی از پربازدیدترین اماکن گردشگردی - برپا شده است.

نیروهای پلیس و ارتش همچنین در مکان‌های گردشگردی در شهر رم از جمله کولوسئوم مستقر و به سلاح‌های خودکار مجهز شده‌اند.

در مادرید، پایتخت اسپانیا، بر تعداد نیروهای پلیس در حال انجام وظیفه هزار و ۶۰۰ نفر افزوده شده است. پلیس همچنین با چیدن موانع در مسیرهای منتهی به میدان اصلی شهر، دسترسی به این میدان را محدود کرده است.

مقام‌های بروکسل، پایتخت بلژیک، که در ماه مارس هدف حمله‌های تروریستی گروه داعش قرار گرفت، در فکر لغو کردن مراسم آتش‌بازی هستند.

پایتخت فرانسه نیز که بعد از کشته شدن ۱۳۰ نفر در حمله‌های تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ در وضعیت فوق‌العاده به سر می‌برد، شاهد گشت‌زنی نیروهای تا دندان مسلح فرانسوی در مکان‌های گردشگری از جمله برج ایفل، طاق پیروزی و موزۀ لوور خواهد بود.

بنا بر اعلام پلیس فرانسه، حدود ۹۰ هزار نیروی پلیس و ارتش وظیفۀ حفاظت از جشن‌های سال نو را بر عهده خواهند داشت.

برخی از کشورهای غربی در چند سال اخیر عرصۀ حمله‌های تروریستی بوده‌اند. به باور کارشناسان، سیاست‌های غلط غرب در قبال مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا از دلایل اصلی وقوع این حمله‌هاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.