رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به درخواست آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جهت تعلیق روابط اقتصادی با تشکیلات خودگردان فلسطین و ادامه هماهنگی امنیتی پاسخ داد.

عباس: به همکاری امنیتی با اسرائیل ادامه می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با طرح این سوال که "آیا ما برای آویگدور لیبرمن کار می‌کنیم؟ "، گفت: این رویکرد مردود است و اگر ما مثل او "دیوانه" بودیم، یقینا تمامی تماس‌ها را قطع می‌کردیم.

با یان وجود عباس تاکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین به هماهنگی امنیتی با اسرائیل ادامه خواهد داد چراکه در این امر منفعت مشترکی برای دو طرف نهفته است.

عباس در مصاحبه با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گفت: اما باید شفاف باشد، ما برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل یا لیبرمن یا هیچ کس دیگر کار نمی‌کنیم. ما ارتش لحد (ارتش جنوبی لبنان به رهبری ژنرال آنتوان لحد که فعالیت به نفع اسرائیل را پذیرفت)، نیستیم. ما مردم هستیم. کرامت ما را حفظ کنید.

وی در خصوص قطعنامه شورای امنیت که شهرک‌سازی‌ها را محکوم و شهرک سازی‌ها را "غیرقانونی" به شمار می‌آورد، گفت: این قطعنامه علیه اسرائیل نیست بلکه علیه شهرک‌سازی‌ها است.

عباس درخصوص برداشتش از سخنرانی جان کری، وزیر خارجه آمریکا که شامل دیدگاه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیرامون حل نزاع فلسطین و اسرائیل می‌شود، گفت: می‌دانم که ایالات متحده به رویکرد خود برای آنکه دوست اسرائیل و نه دوست فلسطینی‌ها باشد، ادامه می‌دهد. آمریکا با اقدام خود مبنی بر رای ممتنع به این قطعنامه (عدم استفاده از وتو) در سازمان ملل و سخنرانی کری، به عنوان یک دوست واقعی رفتار کرد که می‌خواهد اسرائیل را نجات دهد. ما نگرش مثبتی نسبت به قطعنامه سازمان ملل و سخنرانی کری داریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.