گیلان- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: به‌منظور جلوگیری از انتقال و پیشگیری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهاجر به طیور بومی و صنعتی در استان از ساعات اولیه تمهیدات گسترده‌ای اندیشیده شده واز ۱۳ آذر امسال پس از ابلاغیه مذکور ممنوعیت شکار در سراسر مناطق استان اعلام شد.

جلوگیری از انتقال آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان اجرایی شد

به گزارش قدس آنلاین، قربانعلی محمدپور روز شنبه در نشست خبری در رشت با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان و اجرائی شدن تمهیدات ویژه اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه‌ای از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مثبت بودن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر در برخی از استان‌های کشور به گیلان اعلام شده است.

محمدپور با تاکید بر اینکه از تاریخ مذکور افزایش کنترل گشت نظارتی در اقدام به شکار در دستور کاری محیط بانان و حفاظت سازمان محیط زیست در گیلان قرار گرفته است گفت: به‌منظور جلوگیری از شکار پرندگان و عرضه آنها در بازارهای محلی استان اقدامات ویژه‌ای انجام شده این سازمان در مقوله مذکور موفق عمل کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: در ۳ روز گذشته ۱۲ نمونه از بافت خون مربوط به ۶ قطعه پرنده وحشی کشف شده در حاشیه تالاب با علائم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جهت انجام آزمایشات اولیه به اداره کل دامپزشکی استان ارسال شده است.

وی با اشاره به تاکید ممنوعیت شکار در استان و با بیان اینکه خطری که در خصوص این بیماری استان را تهدید می‌کند باید از سوی مردم جدی گرفته شود اعلام کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ پروانه شکار مجاز در اوایل فصل شکار از سوی شکارچیان در گیلان خریداری شده است.

محمدپور با تاکید بر اینکه جلسات و تمهدیدات گسترده‌ای در خصوص این عزیزان با استانداری گیلان در حال تشکیل است افزود: به‌طور یقین با ممنوعیت شکار افراد مذکور متحمل ضرر نمی‌شوند و طبق پیگیری‌ها فورجه‌ای در سال آینده برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شکارچیان مجاز در گیلان از ممنوعیت شکار به‌ دلیل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ضرر و زیانی را متحمل نمی‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.