تبریز- جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف یک تن و ۳۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و انهدام ۲۳ باند قاچاق مواد افیونی در ۹ ماهه گذشته خبر داد.

بیش از یک تن مواد مخدر در آذربایجان شرقی کشف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه پلیس،  علی محمدی اظهار داشت: در ۹ ماهه گذشته، طی سه هزار و۵۰۰ عملیات توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان، یک تن و ۳۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم و در حدود چهار هزار قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف ۲۳۰ دستگاه خودروی سواری، پنج دستگاه کامیون کشنده و ۳۹ دستگاه موتورسیکلت در این مدت خبر داد.

وی از افزایش توان پلیس مواد مخدر استان نسبت به سال های قبل خبر داد و بیان داشت: در این زمینه با اولویت قرار دادن موضوع مبارزه با مواد مخدر در سال جاری در ۹ ماهه امسال، یک هزارطرح در سطح استان انجام دادیم که این طرح ها شامل پاکسازی نقاط آلوده، ارتقاء امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی استان می شود و نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به جمع آوری تعداد ۱۲ هزار معتاد خطرناک یادآور شد: معتادان جمع آوری شده به مراکز بازتوانی و کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۶ معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان به اقدامات فرهنگی نیز اشاره و تصریح کرد: در این مدت کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر در  استان با حضور در مساجد، مدارس، کارخانجات و دانشگاه ها نسبت به اجرای کلاس های آموزشی در خصوص تشریح عوارض سوء مصرف مواد مخدر سخنرانی و به حاضران آموزش های چهره به چهره ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.