عابد، قائم مقام سازمان اوقاف گفت: اجرای نیت واقفین بنا بر تاکیدات رهبری همواره در سر لوحه برنامه های این سازمان قرار داشته و خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.

اجرای امینانه نیات واقفان سرلوحه برنامه های اوقاف است

 به گزارش «قدس آنلاین»،   مهندس عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دیدار با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: مردم یزد همواره خیر و نیک اندیش بوده و در خیرات و مبرات نیز در کشور پیش قدم بوده اند  و  موقوفات زیادی در استان یزد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: به منظور بررسی برنامه های سال جاری و همچنین تدوین برنامه های سال آینده طی سفری که با همراهی معاونین سازمان به استان یزد داریم،  نسبت به بررسی مشکلات و تصمیم گیری در این خصوص  اقدام خواهد شد.

قائم مقام سازمان  اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اجرای نیت واقفین بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری همواره در سر لوحه کارهای این سازمان قرار داشته و دارد و خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.

عابد ادامه داد: برای  حل مشکلات موقوفات در کشور تفاهم نامه هایی با دستگاههای اجرایی اعم از   جهاد کشاورزی، نیرو، کمیته امداد، ثبت اسناد و منابع طبیعی و همچنین دیگر ارگانها منعقد شده که ثمرات بسیار زیادی داشته و نسبت به سند دار شدن و احیای موقوفات اقدام شده است.

وی افزود: این اقدامات در راستای احیای موقوفات و اجرای فعالیت های عمرانی است که در سراسر کشور در حال انجام است و عمدتا با مشارکت بسیار خوب دستگاه ها و مردم انجام شده است.

قائم مقام اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در طرح آرامش بهاری میزبان جمع کثیری از اقشار مختلف در بقعه های متبرکه و امامزادگان هستیم و در ماه های محرم و صفر نیز عوائد بخش زیادی از موقوفات به عزاداری اباعبدالله حسین (ع) اختصاص یافته و همچنین در راهپیمایی اربعین نیز طی چند سال گذشته موکب هایی در ورودی و خروجی کشور و همچنین شهرهای مقدس نجف و کربلا و بین مسیر ایجاد شده و از محل عوائد موقوفات به زائران خدمت رسانی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان  اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیدار گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری جهت آموزش ۱۰ میلیون حافظ فرآن در کشور، سازمان اوقاف کشور  یک میلیون نفر متعهد شده بود که به فضل خدا در پایان چهار سال تعداد یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر حافظ از ۳ جزء تا حفظ کل تربیت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.