اتحادیه بین‌المللی خبرنگاران اعلام کرد که ۹۳ خبرنگار و فرد شاغل در رسانه‌ها در سال ۲۰۱۶ میلادی در جریان حوادث به قتل رسیدند که سهم عراق از همه بیشتر بوده است.

۹۳ خبرنگار در سال ۲۰۱۶ به قتل رسیدند/ عراق در صدر فهرست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، اتحادیه بین المللی خبرنگاران گفت: بیشترین خبرنگاران کشته شده در جهان عرب و خاورمیانه با تعداد ۳۰ نفر بوده است. منطقه آسیا و اقیانوس آرام با ۲۸ نفر، منطقه آمریکای لاتین با ۲۴ نفر، آفریقا با ۸ نفر و اروپا با ۳ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کشور عراق با کشته شدن ۱۵ خبرنگار درسال ۲۰۱۶ در این کشور در صدر قرار دارد و افغانستان با ۱۳ خبرنگار، مکزیک با ۱۱ خبرنگار، یمن با ۸ خبرنگار، گواتمالا با ۶ خبرنگار، سوریه با ۶  خبرنگار، هند با ۵ خبرنگار و پاکستان با ۵ خبرنگار در رتبه های بعدی قرار دارند.

با وجود اینکه آمار سال ۲۰۱۶ میلادی کمتر از سالهای گذشته است اما اتحادیه بین المللی خبرنگاران با ۶۰۰ هزار عضو از ۱۴۰ کشور جهان درباره تساهل در این زمینه هشدار داده و به "تهدیدهای روبه افزایش، ارعاب، خودسانسوری اشاره کرده که ثابت می کند تعرض به آزادی مطبوعات همچنان نگران کننده است. "

فیلیپ لوروث رئیس اتحادیه بین المللی خبرنگاران گفت: هرگونه کاهش خشونت علیه خبرنگاران و شاغلان رسانه ها همواره مورد استقبال است اما این آمارها نشان نمی دهد که بحران امنیتی در بخش رسانه ها پایان یافته است.

وی افزود: نباید این جنایات بدون بازخواست بماند.

برپایه این گزارش، آمار این اتحادیه موقت است زیرا تنها موارد مرگ و میر تایید شده را در نظر گرفته است.

لوروث در این زمنیه به "ناپدید شدن ژان بگریمانا خبرنگار اهل بوروندی اشاره کرد که از شش ماه پیش سرنوشتش نامعلوم است".

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.