جعفر عبدالملکی قائم مقام شبکه سه سیما از سیاست های جدید شبکه سه سیما در حوزه ورزش و پرداختن به سه رشته ورزش گروهی سخن گفت.

اعلام سیاست‌های جدید ورزشی شبکه سه/ تحقیقات احسان علیخانی آغاز شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  جعفر عبدالملکی قائم مقام شبکه سه سیما درباره این شبکه و رویکردهای جدید آن عنوان کرد: شبکه  سه براساس نظرسنجی هایی که خود ما در مرکز تحقیقات سازمان انجام دادیم پرمخاطب ترین شبکه سازمان است و بنابراین ما باید این موقعیت را حفظ کنیم.

وی با اشاره به شورای راهبردی این شبکه یادآور شد: ما در دوره جدید یک شورای راهبردی تشکیل دادیم و بر این اساس هر برنامه از یک اتاق فکر برخودار خواهد بود.

برنامه جریان با محور اعتیاد

قائم مقام شبکه سه سیما درباره برنامه های جدید این شبکه یادآور شد: از برنامه های جدیدی که به زودی پخش آن آغاز می شود «جریان» است که با محوریت اعتیاد و به تهیه کنندگی فرشاد شکیبی تولید می شود. مجری این برنامه هنوز قطعی نشده است و قرار است هفته ای یک بار یکشنبه ها به صورت زنده روی آنتن برود.

وی درباره پخش دو مجموعه طنز در شبکه سه یادآور شد: با توجه به تحقیقاتی که ما داشتیم مردم طنزهای نود شبی را دوست دارند و مجموعه «شهرک جیم» و «لیسانسه ها» هر کدام با هدف و محورهایی مشخص شامل مسکن، ازدواج جوانان و... ساخته شده و در قالب طنز هم مطرح شده اند بنابراین تداخلی این میان وجود ندارد.  

طنزهای نود شبی از رموز علاقه مخاطب به شبکه سه

عبدالملکی با اشاره به علاقه مخاطب به مجموعه های نمایشی اظهار کرد: بیشترین علاقه مخاطب در میان مدیوم های رسانه ای به سریال های نمایشی است و برنامه های نود قسمتی و مستمر است که مخاطب را نسبت به یک شبکه وفادار نگه می دارد و ارتباطی عمیق تر ایجاد می کند و این مجموعه های نود شبی یکی از رموز علاقه مندی مخاطبان به شبکه است.

وی اضافه کرد: البته شبکه سه در کنار مجموعه های نمایشی برنامه های ورزشی خوبی هم دارد و همانطور که می دانید کانال ورزش زیر نظر این شبکه است و غیر از برنامه هایی که در شبکه سه داریم برنامه های دیگری هم در نظر گرفته می شود که از کانال ورزش روی آنتن می رود.

تمرکز بیشتر احسان علیخانی روی «ماه عسل»

قائم مقام شبکه سه سیما درباره برنامه احسان علیخانی که قرار بود در زمستان آغاز شود، اظهار کرد: من چندان در جریان این برنامه نیستم ولی مردم احسان علیخانی را بیشتر با «ماه عسل» می شناسند؛ برنامه ای که به تحقیقات سالانه نیازمند است و او هم قرار است تمرکز خود را روی این برنامه بگذارد. تحقیقات این برنامه برای سال آینده هم اکنون شروع شده است.

عبدالملکی درباره یکی از رویکردهای جدید در شبکه سه عنوان کرد: یکی از نقاط خلایی که باید در این شبکه پر شود ارتباط با استان هاست و شبکه سه باید آیینه ای از تمام ایران شود.

سیاست جدید شبکه سه در حوزه ورزش

وی درباره اینکه این مساله چقدر با کارکرد این شبکه مرتبط می شود، اظهار کرد: تمام مسایل ایران در حوزه جوانان باید در این شبکه دیده شود و همانقدر که به جوان تهرانی پرداخته می شود باید جوان بوشهری و سیستانی و... هم دیده شوند. درواقع ما باید نوعی مرکز گریزی داشته باشیم که این رویکرد بیشتر در حوزه ورزش خواهد بود و ما بیشتر به ورزش استان ها می پردازیم، این خواست رهبر انقلاب هم هست که ما فقط ورزش قهرمانی را مطرح نکنیم. ما می خواهیم در سیاست های جدید به سمت ورزش های همگانی رفته و همچنین به سه ورزش گروهی والیبال، بسکتبال و هندبال توجه بیشتری داشته باشیم.

رییس سابق مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما در پایان با اشاره به استعدادهایی که در استان های کشور وجود دارد، اظهار کرد: ما در استان ها استعدادهایی داریم که باید کشف شوند و خوشبختانه جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی این کار را بر عهده دارد، ما هم می توانیم از این استعدادها در شبکه های اصلی بهره ببریم و اقوام مختلف در سراسر کشور نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصت هایی هستند که باید بیشتر به آنها توجه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.