۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 488579

یک دیپلمات سابق الجزایری با اشاره به حمله گسترده رسانه های مصری علیه عربستان، پیش‌بینی کرد که این بحران سرانجام به حمله نظامی مصر به عربستان بینجامد.

"مصر به عربستان حمله خواهد کرد"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، محمد العربی زیوت دیپلمات سابق الجزایری در صفحه شخصی اش بر روی شبکه اجتماعی تویتر نوشت: کسانی که از نظر مالی از کودتای عبدالفتاح السیسی حمایت کردند، باید می دانستند کسی که علیه رئیس جمهوری که وی را به عنوان وزیر انتخاب کرده کودتا کند، ممکن است علیه کسی که وی را به ریاست جمهوری رسانده هم کودتا کند؛ و سرانجام مصر به عربستان حمله نظامی خواهد کرد.

زیوت افزود: حمله فزاینده عوامل السیسی به عربستان و تشدید لحن آنها علیه این کشور کاملا طبیعی است و من دو سال قبل از این، پیش بینی کرده بودم و می دانستم این فرد که درباره اعراب شورای همکاری خلیج فارس از عبارت "پول برای کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل دانه‌های برنج فراوان است" استفاده کرده، روزی اراذل و اوباش قاهره را نیز به خروش خواهد آورد [و از آنها بهره برداری خواهد کرد.]

این دیپلمات سابق الجزایری در پیام دیگری افزود: حاکمان عربستان، اقدام به تحریک به کودتا در مصر و حمایت مالی از آن کرده اند امروزه پس از آنکه عوامل و اراذل و اوباش وابسته به وی را "خائن" نامیدند تلاش می کنند وی را سرنگون کنند. در این میان نیز اتیوپی به عنوان رقیب مصر از وضعیت موجود خوشحال است.

روابط مصر و عربستان شاهد اختلافاتی است که گاهی این اختلافات از طریق رسانه های دو کشور علنی می شود. اختلافات مذکور نشان دهنده تفاوت دیدگاهها درباره مهم ترین بحران های منطقه از جمله بحران سوری، بحران یمن و روابط با ترکیه است.

یادآور می شود الجزایر با هیچ کدام از دو کشور عربستان و مصر روابط حسنه ای ندارد؛ عربستان را کشوری مرتجع می داند و به علت رقابت بر سر نفوذ در افریقا، همواره با مصر هم دچار تنش بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.