نشست خبری سومین جشنواره و جایزه همایون خرم با حضور بردیا صدرنوری مدیر جشنواره، ناصر ایزدی دبیر جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

۷۰ اجرا به مرحله رقابتی رسیدند/ احتمال تغییر زمان برگزاری جشنواره خرم از سال آینده

 به گزارش «قدس آنلاین»،  نشست  خبری سومین جشنواره و جایزه همایون خرم با حضور بردیا صدرنوری مدیر جشنواره، ناصر ایزدی دبیر جشنواره و رضا خرم فرزند استاد همایون خرم در تالار وحدت برگزار شد.  

ایزدی دبیر جشنواره در این نشست خبری گفت: امسال سومین سال جشنواره است. در  سال اول کل شرکت‌کننده‌ها ۷۰ نفر، سال گذشته ۷۰۰ نفر و امسال ۱۰۴۰ نفر بودند که این رشد خوب و چشمگیری نشان می‌دهد. شرکت‌کننده‌ها از تمام ایران و زیر ۱۸ سال هستند.

وی افزود: تعداد نفرات شرکت‌کننده در این جشنواره ۱۰۴۰ نفر عنوان شد که ۵۱۰ نفر آن را دختران و ۵۳۰ نفر را پسران تشکیل می‌دهند. تاکنون ۳۹۵ اجرا به جشنواره رسیده است. ۲۵۴ اجرا  از آثار استاد همایون خرم، ۶۱ اجرا از استاد همایون علی تجویدی، ۵۷ اجرا از استاد روح الله خالقی و ۲۳ اجرا بر اساس ملودی‌های اصیل ایرانی بوده است. در این جشنواره هنرمندان از ۵۴ شهر و ۳۷ آموزشگاه در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
 
پس از داوری‌های انجام شده، تعداد اجراهای پذیرفته‌شده برای شرکت در مرحله رقابتی ۷۰ اجراست که شامل ۴۱ تکخوانی و تکنوازی، ۱۳ اجرای دو و سه نفره و ۱۵ اجرای گروهی است.   

تعداد نفرات پذیرفته شده، در این مرحله ۲۹۸ نفر است که ۱۷۶ نفر آن را دختران و ۱۲۲ نفر را پسران تشکیل می‌دهند. پذیرفته شدگان از ۱۶ آموزشگاه کشور بوده‌اند.  

ایزدی اظهار داشت: تعداد شهرهای شرکت‌کننده نشان می‌دهد موسیقی اصیل ایرانی به تمام شهرهای ایران رفته و بچه‌ها بعضاً با امکانات محدود شرکت کردند. آموزشگاه‌ها امسال خوب همکاری کردند و حتما از آنها تقدیر خواهد شد.   مدارس هم امسال با همت مسئولین و والدین شرکت کردند.

رضا خرم فرزند مرحوم همایون خرم، در ادامه این نشست گفت: داوری‌ها خیلی سخت بود. به جهت اینکه برای کودکان و نوجوانان جشنواره اجرا می‌شود. انتخاب بین آنها به دلیل اشتیاق و معصومیتی که بچه‌ها دارند، سخت است. در سه مرحله از ۳۹۵ اجرا، ۷۰ اجرا داشتیم. امیدوارم خطا در کارمان کم باشد و باید بگویم حذف بچه ها دلیل بر ناتوانی‌شان نبود.  

صدر نوری مدیر جشنواره همایون خرم درباره تقدیر از شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان این جشنواره گفت: برای کاهش آسیب بچه‌ها از انتخاب نشدن تصمیماتی گرفته شد. از جمله اینکه برای تک تک بچه‌هایی که در جشنواره شرکت کردند، لوح تقدیر ارسال می‌کنیم.   همچنین برای همه بچه‌هایی که تا این مرحله آمدند، جوایزی پیش بینی کردیم.   

وی افزود: کمپین احترام به پیشکسوتان در این جشنواره حرکتی دائمی خواهد داشت که از این جشنواره شروع شده و بعد از جشنواره به شکل مستمر ادامه می‌یابد. مهمترین بحثی که در ستاد جشنواره مد نظر قرار دادیم، رویکرد فرهنگی است. باید کمک کنیم که در این حوزه خود را تقویت کنیم. بنیاد رودکی و دفتر موسیقی برای مجوز کار و تصمیم‌گیری‌ها در سریع ترین زمان ممکن به جشنواره کمک کردند. البته ما انتظار امکانات رایگان نداریم و هزینه های معمول را پرداخت کردیم. در اختتامیه جشنواره، دو گروه برگزیده سال گذشته دو اجرا خواهند داشت. این اتفاق قطعا باعث تشویق شرکت‌کننده‌ها خواهد شد. همچنین از دو نفر از شرکت کننده ها که یکی از آنها اوتیسم دارد و دیگری کودکی نابیناست، تقدیر به عمل می‌آید.   

خرم در پایان این نشست خبری گفت: احتمالا زمان جشنواره در سال‌های بعد، به تیرماه در سالروز تولد استاد خرم انتقال می‌یابد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.