تبریز- امام جمعه تبریز از واردات بی رویه خودروهای آمریکایی ابراز نگرانی کرد و گفت: چه لزومی دارد که با وجود تولید کنندگان داخلی خودروهای لوکس آمریکایی را وارد کشور کنیم که این واردات بی رویه واقعا نگران کننده و غیر قابل تحمل است.

امام جمعه تبریز از واردات بی رویه خودروهای آمریکایی ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری ظهر شنبه در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر لزوم فعالیت های اقتصادی اظهار داشت: دین اسلام تنها به عبادت و مسائل اخروی تاکید ندارد بلکه مسائل اقتصادی هم همواره مورد تاکید بوده است.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز همواره بر مشکلات اقتصادی تأکید شده است و اقداماتی نیز در این راستا انجام یافته است که مهمترین این اقدامات بحث اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از ارکان های مهم اقتصاد مقاومتی را توسعه صادرات دانست و افزود: برای ترویج امر صادرات در کشور باید مشوق های صادراتی از جمله تسهیلات بانکی، معافیت عوارض و مالیات در نظر گرفته شود.

امام جمعه مردم تبریز بخشی از مشکلات کشور را ناشی از عدم توجه به اصل 44 دانست و خاطر نشان کرد: اصل 44 به طور کامل اجرایی نشده و اگر توجه بیشتری به این بخش شود مشکلات زیادی از کشور مرتفع می گردد زیرا دولت می تواند ناظر خوبی باشد نه تاجر خوب.

وی با انتقاد از فعالیت های مناطق آزاد متذکر شد: ماهیت ایجاد مناطق آزاد این بود که منطقه ای باشد برای صادرات نه مکانی برای فروش اجناس خارجی ،که باید در این راستا اقداماتی انجام یابد و دولت باید جلوی افزایش مناطق آزاد را بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به افزایش قیمت ارز در طول روزهای اخیر تصریح کرد: یکسان سازی نرخ ارز یک مسئله ضروری است و قیمت ارز به گونه ای است که می توان در داخل کنترل کرد.

وی به حمایت سفرا از تولیدکنندگان داخلی تأکید کرد و افزود: دولت به سفارت خانه ها توصیه کند تا به امر بازاریابی کمک کنند تا بتوانیم محصولات مورد نیاز در آن کشور را شناسایی و صادر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان از واردات بی رویه خودروهای آمریکایی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: چه لزومی دارد که با وجود تولید کنندگان داخلی خودروهای لوکس آمریکایی را وارد کشور کنیم که این واردات بی رویه واقعا نگران کننده و غیر قابل تحمل است.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: خام فروشی یکی از معضلات اقتصادی کشورمان می باشد که یک نمونه آن این است که مس سونگون را می برند و در چین به فروش می رسانند.

وی با بیان اینکه باید از نسل جوان حمایت شود گفت: در کشوری که موشک نقطه زن طراحی می شود توانایی فراوری وجود ندارد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تولید کنندگان در مواد و نوع اجناس خود دقت کنند که در صورت صادر شدن مشکلی نداشته باشد زیرا حیثیت کشور زیر سوال می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.