یزد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزدگفت: متأسفانه استان یزد جزو استان‌های شاخص در عرضه موادغذایی فست فود است و ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم بین اقشار مختلف جامعه، ضروری می باشد.

یزد جزو استان‌های شاخص  در عرضه موادغذایی فست فود است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن لطفی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: امسال اولین سال اجرایی شدن سند ملی غیر واگیر در کشور و استان یزد است،‌ و کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میرهای زود رس، از جمله مهمترین اهداف اجرای سند غیرواگیر در کشور است.

وی افزود: مردم ما در سواد سلامت ضعف دارند و ایجادهمگرایی در راستای ارتقای سطح سواد سلامت مردم ضروری است و۲۲درصد دانش‌آموزان نوجوان یزدی اضافه وزن دارند و سواد سلامت اقشار مختلف جامعه باید با اجرایی کردن سند ملی خود مراقبتی افزایش داده شود.

وی با بیان اینکه اولین سالی است که قرار است سند غیر واگیر را اجرایی کنیم  خاطرنشان ساخت: این سند ۱۳ هدف کلی را دنبال می‌کند.

لطفی با اشاره به عدات بد غذایی در بین مردم یزد گفت: متاسفانه با تراز مثبت، کالری مصرف می‌کنیم و در زمینه مصرف سبزی و میوه تراز منفی داریم که در مقابل آن با چاقی و اضافه وزن مردم مواجه هستیم و باید به هر شکلی این رویه را تغییر داد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده پزشکی و کنترل وضعیت سلامت برای بیش از ۳۵ درصد مردم استان گفت: حوزه سلامت از جمله حوزه‌هایی است که مردم به دلیل عدم آگاهی کافی نمی‌توانند از حق خود در این حوزه دفاع کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود:  توصیه‌های زیادی در زمینه مصرف کم و کاهش دادن نمک غذایی ارائه می‌شود واین رویه دوام ندارد و مشکلاتی را به بار می‌آورد که باید جدی‌تر وارد عمل شد تا مردم نیز مداوم و پیوسته رعایت کنند.

این مسئول تصریح کرد: در تربیت سفیران سلامت  در پنج سال باید ۲۰۰ هزار سفیر داشته باشیم، موجی مثبتی در بین مردم ایجاد شده واین  می تواند  حرکت خوبی در راستای کاهش مصرف نمک و چربی در بین مردم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.