در این زمینه مزایده‌های مختلفی برگزار شده و در این راستا هتل گچسر اولین هتلی است که به فروش رسیده ضمن اینکه برای هتل اوین و آزادی نیز مزایده برگزار کرده‌ایم اما خریدار هنوز موفق به پرداخت پول آنها نشده و اگر تا زمان تعیین شده قادر به انجام این کار نشود، هتل‌ها مجددا به فروش خواهد رفت.

سهم ۱.۵درصدی بنیاد مستضعفان در GDP

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تولید خاویار در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است، گفت: واگذاری‌های هتل‌های بنیاد را با جدیت پیگیری می کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، محمد سعیدی کیا در نشستی خبری درباره فروش و درآمد بنیاد توضیح داد: درآمدها و فروش بنیاد امسال نسبت به پارسال ۸ درصد رشد داشته است. فروش بنیاد ۱.۵ درصد اقتصاد کشور است، ما سیاست‌گذار نیستیم و در اقتصاد کشور هم چندان بزرگ نیستیم.

سعیدی‌کیا گفت: درآمد بنیاد در ۸ ماهه سال گذشته ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و امسال به ۱۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در ۸ ماهه اول امسال رسیده است.

وی بیان کرد: در حوزه کارآفرینی تلاش کرده‌ایم برنامه‌های مشخصی داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه واگذاری‌های هتل‌های بنیاد در دستور کار ما قرار دارد، افزود: در این زمینه مزایده‌های مختلفی برگزار شده و در این راستا هتل گچسر اولین هتلی است که به فروش رسیده ضمن اینکه برای هتل اوین و آزادی نیز مزایده برگزار کرده‌ایم اما خریدار هنوز موفق به پرداخت پول آنها نشده و اگر تا زمان تعیین شده قادر به انجام این کار نشود، هتل‌ها مجددا به فروش خواهد رفت.

به گفته سعیدی کیا بانک سینا نیز در معرض فروش قرار گرفته اما هنوز برای آن مشتری پیدا نشده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تعداد کل پروژه‌های در دست اجرای بنیاد  ۱۶ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد:طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سه سال آینده پروژه‌ها به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد و میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها طی ۸ ماه اول امسال حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

سعیدی کیا همچنین با بیان اینکه تولید خاویار در دستور کار بنیاد قرار گرفته است، گفت: در سالیان گذشته ما تنها تولیدکننده و صادرکننده خاویار بودیم اما صیدهای بی‌رویه و غیرمجاز باعث حذف این ماهی شده به گونه‌ای که امسال صید خاویار از دریا به صفر رسیده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا ما در حال اجرای برنامه پرداخت وام یارانه‌ای به مردم برای راه‌اندازی مجتمع‌های ۲۰ تنی تولید گوشت ماهی خاویاری هستیم ضمن اینکه ۲.۵ تا ۴ درصد هر ۲۰ تن گوشت خاویاری مربوط به تولید خاویار است.

سعیدی کیا با بیان اینکه با این روش در صورت حمایت دولت ۱۰۰ واحد در کشور راه‌اندازی می‌شود، گفت: در این صورت  ۵۰ تن خاویار تولید می‌شود که این امر برای مردم درآمد زایی می‌کند.

‌وی به ساماندهی مالی و مالیاتی بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: در ساماندهی بنیاد مصوب داشتیم که ۷۰ شرکت این مجموعه ادغام شود و یا به فروش رسیده و یا منحل شوند که ۷۵ درصد این پروژه عملیاتی شده است.

سعیدی‌کیا گفت: در حال حاضر ۲۲ هلدینگ بنیاد به ۱۱ هلدینگ کاهش یافته است و ۷۰ درصد فروش شرکت‌ها را انجام داده‌ایم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: مسیر فروش همه شرکت‌ها از طریق مزایده بوده است.

وی با بیان اینکه بنیاد ۱۵ سال قبل مالیات شرکت‌های خود را به صورت شفاف پرداخت می‌کرد، گفت: در ۱۱ سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌ایم. تسویه حساب مالیات سال ۹۳ را از وزارت اقتصاد گرفته‌ایم و برای مالیات سال ۹۴ اواخر شهریور فهرست داده‌ایم که پس از بررسی بلافاصله تسویه حساب می‌کنیم.  

وی درباره ارائه اطلاعات مالی بنیاد به بورس بیان کرد: مهمترین شفافیت مالی ما مصوبه مجمع است. مجمع سال ۹۴ بنیاد در شهریورماه برگزار شد و به صورت شفاف به ۲ زبان روی سایت ما مشخص است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: حسابرس ما سازمان بازرسی کل کشور است که هرساله برای همه دستگاه‌های اجرایی نظارت را انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.