زنجان- رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با اشاره به جلسات برگزار شده در زمینه مبالغ مالیات ابلاغ شده به تعدادی از واحدهای طلافروشی گفت: امروز روز پنجم بوده که همه واحدها طلافروشی در مجتمع نور، پاساژ تهران و بازار تعطیل است.

طلافروشان زنجان کرکره ها را پائین کشیدند/تعطیلی بازار وارد روز پنجم شد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد صفایی روز شنبه با تأیید خبر تعطیلی واحدهای طلافروشی زنجان اظهار کرد: ماه گذشته، به چند واحد از طلافروشی‌های زنجان مالیات‌هایی با مبلغ ۲۰۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان ابلاغ شده بود که همین امر منجر به اعتراضاتی شد و برخی از واحدها در پاساژ تهران، مجتمع نور و بازار تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه پس از این واقعه جلسات مشترکی با مسؤولان استان از جمله استاندارد، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی و همچنین فرماندار زنجان برگزار شد، تصریح کرد: با برگزاری این جلسات واحدها قول‌هایی درباره حل مشکلات داده شد و صاحبان طلافروشی نیز اقدام به بازگشایی واحدهای تعطیل شده کردند.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه و برگزاری جلسات متعدد اقدامی در رابطه با حل مشکلات طلافروشان انجام نشده است، اضافه کرد: در اعتراض به عدم انجام اقدامات لازم از پنج روز قبل همه واحدهای طلافروشی اقدام به تعطیلی واحدهای خود کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا امروز هیچ اقدامی در رابطه با حل مشکلات طلافروشان زنجانی اقدام نشده است، افزود: تا اطلاع ثانوی این واحدهای تعطیل خواهند بود.

صفایی با توضیح اینکه واحدهای طلافروشی زنجان تا سال ۹۲ همه مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت کرده‌اند، گفت: علت اعتصاب طلافروشان این بوده که این واحدها با رکودی که در بازار حاکم است، قادر به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند.

وی با تأکید بر اینکه طلافروشان زنجانی مخالف اجرای قوانین مالیاتی نیستند، گفت: بحث بر سر این است که مالیات بر ارزش افزوده با رقم فعلی (۹ درصد) قابل پرداخت نیست و مبالغ مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده برای واحدها بسیار زیاد و پرداخت آن از توان آنها خارج است.

بر اساس این گزارش، از اوایل آذر ماه سال جاری به چند واحد طلافروشی مبالغی در حدود ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ شده بود که به گفته رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان و بنا به قول‌هایی که مسؤولان داده بودند،قرار بود با ارائه تخفیفاتی این مشکل حل شود که نشده است و به همین علت همه واحدهای طلافروشی مغازه‌‎های خود را تعطیل و اعتصاب کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.