معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: حضرت سیدالکریم الگوی مناسبی برای مومنین در سبک زندگی اسلامی است.

سلیمی: عبدالعظیم حسنی(ع) الگوی مناسب برای مومنین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مراسم اهتزاز پرچم حرم سیدالکریم(ع) بر فراز برج میلاد که لحظاتی پیش در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد به خصوصیات بارز حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرد و گفت: درک محضر امامان معصوم و نقل حدیث از محضر امام هادی(ع) و امام جواد(ع) یکی از خصوصیات این بزرگوار است. 

وی همچنین افزود: اگر بخواهیم به کتاب اختصاص شیخ مفید استناد کنیم باید بگوییم او محضر امام رضا(ع) را هم درک کرده است. 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه شخصیت علمی ایشان از دیگر خصوصیات بارز حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، اظهار کرد: وقتی یکی از محبان و شاگردان امام هادی(ع) خدمت حضرت رسید، حضرت به او فرمود اگر مشکلی برایت حادث شد نزد عبدالعظیم حسنی(ع) برو و سلام مرا نیز به ایشان برسان. 

سلیمی به روایتی از امام دهم در خصوص عظمت سیدالکریم اشاره کرد و گفت: امام هادی(ع) به یکی از ساکنین ری فرمود اگر قبر ایشان را زیارت کنی همانند آن است که قبر امام حسین(ع) را زیارت کرده‌ای.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمود حرم سیدالکریم قبله تهران است، گفت: تالیفات متعدد و هجرت حضرت از خصوصیات دیگر ایشان است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این خصوص افزود: به کتب تألیف شده از سوی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که نگاهی داشته باشیم خواهیم دید ایشان با کثرت سن کتب متعددی همچون کتاب «یوم‌ولیله» که برنامه جامع و کاملی برای یک مومن است و می‌توان سبک زندگی اسلامی را از آن برداشت کرد تألیف کرده‌اند.

سلیمی با بیان اینکه پیامبران الگوی مناسبی برای مومنین بودند، تصریح کرد: پس از آنها فرزندانشان الگویی برای زندگی در سبک زندگی اسلامی خواهند بود. 

وی با اشاره به ویژگیهای دیگر حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: عرض عقیده ایشان به عنوان یکی از ویژگیهای کاربردی آن حضرت به شمار می‌آید به طوری که وقتی ایشان خدمت امام می‌رسند و با تواضع عقاید خود را برای امام معصوم مطرح و مهر تایید بر آن می‌زنند که در این رابطه امام هادی پس از استماع عقاید ایشان فرمودند: این همان دینی است که خداوند بر بندگان شایسته عرضه داشته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.