هزاران نفر از مردم کره جنوبی در اعتراض به رئیس جمهوری این کشور در برابر کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول تجمع کردند و خواستار برکناری زودهنگام «پارک گئون های» شدند.

تظاهرات هزاران نفر از مردم کره جنوبی در سئول

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ان بی سی، هزاران نفر از مردم معترض کره جنوبی در بلوار منتهی به کاخ ریاست جمهوری و  دادگاه قانون اساسی این کشور در سئول، پایتخت کره جنوبی تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، معترضین با در دست داشتن بنرهای اعتراض آمیز و شمع و همچنین دمیدن در بوق و شیپورهایی که با خود به همراه داشتند به اعتصاب اعتراض آمیز در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری این کشور دست زدند و خواستار برکناری «گئون های»، رئیس جمهوری این کشور شدند.

از سوی دیگر طرفداران رئیس جمهوری کره جنوبی نیز در خیابان های نزدیک به کاخ ریاست جمهوری این کشور راهپیمایی کرده تا حمایت های خود را از وی نشان دهند.

گفتنی است، در پی رسوایی های به بار آمده مالی رئیس جمهوری کره جنوبی و شدت گرفتن اعتراضات مردمی در این کشور، اکنون وضعیت در کره جنوبی به گونه ای است که دادگاه قانون اساسی باید درباره رئیس جمهور تصمیم بگیرد. چنانچه قضات دادگاه قانون اساسی این کشور رای استیضاح «پارک گئون های» رئیس جمهوری کره جنوبی در پارلمان را مورد تایید قرار دهند، او از مقامش برکنار خواهد شد و پس از دو ماه انتخابات برای برگزیدن جانشین وی انجام خواهد شد.‍‍

تصمیم به استیضاح رئیس جمهوری کره جنوبی پس از آن صورت گرفت که نیمی از ۱۲۸ نماینده عضو حزب حاکم در نهم دسامبر امسال به انجام آن، رای موافق دادند و این نشان می دهد که بسیاری از اعضای حزب آماده اند تا با خروج از حزب، راه را برای برکناری کامل وی از قدرت هموار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.