اراک- معاون بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه رفتارهای ضد اجتماعی در نسل جوان روبه افزایش است گفت: در جشنوراه عکاسی آسیب‌های اجتماعی سعی داریم تا ناهنجاری‌ها را کم کنیم.

 رفتارهای ضد اجتماعی در نسل جوان روبه افزایش است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین کیانوش امینی معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی عصر امروز در نشست تخصصی اولین جشنواره عکس آسیب‌های اجتماعی با اشاره به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: یکی از راه‌های موثر و تأثیرگذار در پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش مهارت‌های زندگی در محیط های آموزشی  است.

وی افزود: اختلالات روانی، اعتیاد، رفتارهای ضد اجتماعی در نسل جوان روبه افزایش است که این آسیب ها می تواند لطمات شدیدی به پیکره جامعه وارد سازد.

امینی با اشاره به ماهیت چنین مشکلاتی درکل جهان گفت: ماهیت این مشکلات به گونه ای است که مقابله با آن در سطح دوم و سوم پیشگیری نه تنها هزینه‌های قابل ملاحظه ای را از نظر نیروی انسانی و مالی بر جوامع تحمیل می کند بلکه اثربخشی و کارآمدی آن نیز محدود بوده و درنهایت فایده و اثربخشی چندانی ندارد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: فراگرفتن مهارت‌های زندگی گامی مؤثر در جهت پیشگیری از آسیب های روانی، اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت روانی این کودکان است و برنامه های آموزشی چون مهارتهای زندگی سعی می کنند تغییرات اصلی را در طولانی مدت در زندگی شخص ایجاد کنند.

وی یکی از راههای رسیدن به رفتارهای سالم و مفید اجتماعی و پیشگیری از آسیب های روانی را برگزاری جشنواره‌های عکس در همین راستا دانست و گفت: شاید با گرفتن یک عکس بتوان از افزایش یک آسیب اجتماعی جلوگیری کرد و افراد جامعه را نسبت به آن مشکل آگاه کرد.

امینی خاطرنشان کرد: گاهی عکس‌ها بیشتر از متن‌ها می‌تواند تاثیرگزار باشند، عکاس‌ها باید به سمت آسیب‌هایی بروند که از چشم دور هستند و در آینده خطر ساز می‌شوند؛ این آسیب‌ها را با فریم‌های خود نشان دهند و از پیشروی آن جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.