به نوشته فایننشال تریبیون، تعداد آمریکایی‌هایی که از ایران بازدید کرده‌اند، 11.5 درصد افزایش یافته است.

سفر آمریکایی ها به ایران افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «فایننشال تریبیون»، بنا بر اعلام اداره سفرهای داخلی و گردشگری آمریکا، تعداد آمریکایی‌هایی که از ایران بازدید کرده اند در یک سال منتهی به سپتامبر سال 2016 (شهریور 95) 11.5 درصد افزایش یافت.

سفر آمریکایی‌ها به ایران از زمان لغو تدریجی تحریم‌های غرب علیه ایران، رو به افزایش بوده است. همچنین بنا بر اطلاعات منتشر‌شده از سوی تهران، تعداد آمریکایی‌هایی که در 2 سال گذشته به ایران سفر کرده اند، 12 درصد افزایش یافته است.

هنوز اطلاعات مرتبط با صنعت گردشگری ایران در سال 2016 منتشر نشده است؛ ولی بنا بر اعلام مراکز ذیربط در ایران، در سال 2015 بیش از 5 میلیون و 200 هزار گردشگر به این کشور سفر کردند.

هدف ایران، جذب سالانه 20 تا 25 میلیون گردشگر تا سال 2025 است که در قیاس با ارقام کنونی، از افزایشی 4 برابری حکایت خواهد داشت. درآمد کنونی ایران از محل گردشگری سالانه 7.5 میلیارد دلار است؛ رقمی که مقامات ایران امیدوارند تا سال 2025 به سالانه 30 میلیارد دلار برسد.

شهروندان آمریکا، انگلیس و کانادا باید پیش از سفر به ایران، برای دریافت روادید از سفارتخانه‌های ایران در کشورهایشان اقدام کنند. همچنین آمریکایی‌ها تنها در صورتی می‌توانند به ایران سفر کنند که از یک راهنمای تور مورد تأیید، برخوردار باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.