کرج-رئیس کل دادگستری البرز آمار ورودی پرونده‌های اتهامی به دستگاه قضایی استان در شش ماهه نخست سال را ۹۰ هزار پرونده با رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد و گفت: این آمار در مقایسه با رشد ۲۷ درصدی ورودی سال ۹۴ به نسبت سال ۹۳، بیانگر کاهش حجم ورودی پرونده‌های اتهامی است.

۹۰ هزار پرونده اتهامی به دستگاه قضایی البرز افزوده شد

به گزارش قدس انلاین، احمد فاضلیان در اولین همایش ملی «یافته‌های نوین در علوم انسانی و امنیت اجتماعی» در محل دادگستری کل استان البرز با تشریح شرایط جغرافیایی و جمعیتی حاکم بر استان البرز گفت: نرخ رشد جمعیت در البرز دو برابر میانگین کشوری است که البته برخلاف استان‌های دیگر کشور، این رشد جمعیت ناشی از موالید نیست بلکه ناشی از مهاجرت بی رویه به این استان است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۵ اقامتگاه غیررسمی در کرج، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی منشأ بسیاری از جرایم و تخلفات است؛ همچنین وجود مراکز تفریحی و تفرجگاه‌های متعدد در اطراف کرج و سایر نقاط استان از یک سو به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود و از سویی دیگر متاسفانه منشأ بسیاری از جرایم مانند زمین‌خواری، تغییر کاربری اراضی کشاورزی، حفر چاه‌های غیرمجاز و جرایم منافی عفت است.

رئیس کل دادگستری البرز نبود زیرساخت‌های کافی را یکی از مشکلات عمده استان دانست و گفت: استان البرز، مسیر ارتباطی ۱۵ استان کشور است ولی ضعف شدید زیرساختی در همه جای این استان مشهود است.

وی امنیت پایدار را واجد سه ویژگی جامعیت، خاستگاه و آثار عنوان کرد و تصریح کرد: امنیت باید همه اقشار جامعه و همه جنبه‌های مورد نیاز او را در بر گیرد و مبتنی بر یک حق الهی و انسانی باشد تا همه کسانی که از آثار آن برخوردارند تلاش کنند با مجموعه کنش‌ها و واکنش‌های خویش آثار آن تداوم و استمرار داشته باشد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.