مشهد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای دستیابی به وحدت مسلمانان باید با وجود همه اختلافات، علیه دشمنان مشترک باهم باشیم و در عمل به سمت امت واحده اسلامی و به قول امام(ره) اتحاد جماهیر اسلامی حرکت کنیم.

اتحاد بین مسلمانان نیازمند فراموش کردن بخشی از اختلافات گذشته است/ضرورت تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم پورازغدی شامگاه شنبه در نشست امت اسلامی وحدت شیعه و سنی در مشهد اظهار کرد: کشورهای اروپایی بیشترین اختلافات نژادی، مذهبی، زبانی را با یکدیگر داشتند و سابقه جنگهایی با یکصد میلیون کشته نیز دارند اما با همه اینها اتحادیه های مختلف در زمینه پول واحد، قانون اساسی واحد، ناتو یا اتحادیه اروپا را تاسیس کردند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش امام علی(ع)؛ دو گروه با سواد بی ادب، هتاک و متشرعان و متدینان احمق که دین و مذهب را نمی شناسند کمر آن حضرت را شکستند و امام صادق(ع) نیز فرمودند هزینه هایی که گاهی اوقات افراد به نام دوستی و محبت اهل بیت(ع) بر پیکر اسلام وارد می کنند از هزینه شمشیر دشمنان بیشتر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در آخرت افراد را بر حسب شناسنامه دنیوی به بهشت و جهنم نمی برند، چه بسیارند افرادی که نام شیعه اثنی عشری بر خود نهاده اند اما ربا و مال یتیم می خورند یا کلاهبرداری می کنند، شناسنامه حقیقی باطن افراد است که ترکیبی از حقایق، اعمال و اخلاق می باشد.

وی گفت: امام خمینی(ره) هیچگاه نگفت همه اهل سنت، شیعه شوند، اما بعد از انقلاب دهها میلیون نفر از مذاهب دیگر اسلامی تحت تاثیر انقلاب شیعه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: علمای فرقه های مختلف باید در راه وحدت با همدیگر گفتگوی علمی مودبانه و به دور از تکفیر داشته باشند زیرا دین زور بردار نیست بلکه با اخلاق، استدلال، خدمت و محبت ایمان بوجود می آید.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه مسلمانان در بیش از ۹۰ درصد موارد با همدیگر اشتراک دارند افزود: دشمن با سوء استفاده از اختلافات مسلمانها، بیداری اسلامی را تبدیل به جنگ مذهبی کرد و کلاه بزرگی به سر ملت مسلمان گذاشت.

وی اظهار کرد: برای اتحاد بین مسلمانان در جاهایی مجبور هستیم گذشته را قیچی کنیم چون مطرح کردن مجدد آنها باعث به وجود آمدن کینه توزیها و جنگ جدید می شود و ضرورت ندارد که دائم درباره گذشته بحث شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.