گرگان- عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: برابر ماده چهار شهردار باید در جلسه عزل خود حضور می‌داشت و این حرکت دوستان یعنی بی‌اخلاقی را به جایی رساندیم که شهردار ما در قزاقستان است و ما وی را عزل می‌کنیم.

مصوبه عزل شهردار گرگان باید در کمیته انطباق بررسی شود/ برابر بی‌قانونی می‌ایستم

به گزارش قدس آنلاین، ناصر گرزین در خصوص عدم حضور وی و چهار نفر دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در سه صحن علنی شورای اسلامی این شهر و امضاء نامه عدم شرکت در جلسه صحن علنی شورا تا زمان حذف تعیین سرپرست برای شهرداری از دستور کار شورا، اظهار کرد: آن نامه را ما امضاء کردیم و ما تقاضای اجرای قانون را در شورا داریم و تقاضای ما این است که این شورا فعالیت‌ها را بر مدار قانون پیگیری کند.

وی ادامه داد: در ابتدای امر این دوستان موضوع بند دال را در دستور کار قرار دادند که غیرقانونی بود و سه نامه نیز فرماندار گرگان به شورا ارسال کرد و یک نامه نیز مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان به شورا ارسال کرد که این بند در حوزه اختیارات شورا نیست.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: متاسفانه با آنکه رئیس محترم شورا به ما قول داده بود که این موضوع را مطرح و رای‌گیری نکند، بدون هماهنگی با ما به استناد نامه‌ای که از مجلس آمده بود، رای‌گیری کرد.

گرزین بیان کرد: اگر بر این فرض که رای‌گیری درست انجام شده است، برابر ماده چهار شهردار باید در جلسه حضور می‌داشت و این حرکت دوستان یعنی بی‌اخلاقی را به جایی رساندیم که شهردار ما در قزاقستان است و ما وی را عزل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: صحبت این است که دوستان لایحه را تصویب کرده و نامه را کمیته انطباق فرمانداری گرگان ارسال کردند و زمانی که این کمیته اعلام کرد که اعلام نظر این کمیته منوط به ارسال پرونده و مصوبه در خصوص این موضوع است، چطور می‌شود که تعیین سرپرست برای شهرداری را در دستور کار شورا قرار می‌دهید.

گرزین گفت: چگونه می‌شود که شما به مرجع بالاتر احترام نمی‌گذارید و می‌خواهید با زور به اهداف خود برسید.

وی افزود: زمانی که شما خودتان نیز زیر نامه را امضاء کردید که کمیته انطباق پس از بررسی پرونده و مشاهده صورتجلسه و مطابقت آن با قانون تصمیم‌گیری خواهد کرد، چرا هنوز این موضوع تصمیم‌گیری نشده است، موضوع تعیین سرپرست را در دستور کار قرار می‌دهید.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: بنابراین حرف ما این است که قانون فصل‌الخطاب همه موضوعات است و اگر قرار باشد کسی با اکثریت بگوید دوست دارم همه کاری بکنم به نظر من حرکت خوبی نیست و ما نیز مکاتبات مختلفی را با دستگاه‌های نظارتی انجام دادیم و تقاضا داریم این موضوع هرچه زودتر حل شود.

گرزین گفت: اصلا حرف ما این نیست که آقای شهردار باشد یا برود بلکه حرف ما این است که ابتدا مصوبه عزل شهردار گرگان در کمیته انطباق بررسی شود و اگر تائید شد فردای آن روز تعیین سرپرست را در دستور کار بگذارید و ما نیز در جلسه حاضر خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه کار ما باید بر مدار قانون باشد و امروز دیگر نمی‌شود با زور کار کرد در خصوص علت اصلی عدم حضور اعضا در صحن علنی گفت: من با رئیس شورا صحبت کردم و گفتم با توجه به اینکه فرمانداری نامه شما در خصوص عزل شهردار را برگشت داده و گفته که مصوبه را بفرستید، شما موضوع سرپرست را از دستور کار خارج کنید و ما نیز به کارمان بپردازیم.

گرزین ادامه داد: هر زمانی که تائیدیه را از فرمانداری اخذ کردید همه ما حاضر می‌شویم و سرپرست را انتخاب می‌کنیم اما اینها به دنبال موضوع دیگری هستند و اتفاقا اگر ما در صحن حضور پیدا کنیم و سرپرست انتخاب شود وضعیت شهرداری را بر هم می‌زنند.

وی بیان کرد: همین موضوع عزل شهردار چقدر تاثیر منفی در موضوعات شهرداری ایجاد کرد و اگر سرپرست تعیین شود شما تصور کنید که چه مشکلاتی ایجاد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: متاسفانه دوستان تعیین سرپرست را در دستور کار اول شورا قرار دادند و این یعنی ما در شورا حاضر شویم و سرپرست انتخاب کنیم و در شهرداری وی را معارفه کنیم و به نظر شما از فردای این روز در شهرداری چه شرایطی حاکم خواهد شد.

گرزین همچنین افزود: فرماندار گرگان گفته است که سه نامه را برای شورا ارسال کردم و خواسته است که مصوبه را به کمیته انطباق بفرستید و کمیته انطباق تائید کند بعد شما به دنبال تعیین سرپرست باشید اما آقایان می‌گویند خیر، ما می‌خواهیم سرپرست انتخاب کنیم.

وی افزود: اینها می‌خواهند کار غیرقانونی را دامن بزنند و اینکه اهدافشان چیست ما نمی‌دانیم اما ما نمی‌توانیم منافع شهر و شهرداری را نادیده بگیریم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تاکید کرد: اینها می‌خواهند بگویند ما اکثریت هستیم و با زور قبل از اینکه تائیدیه مصوبه بیاید ما سرپرست انتخاب می‌کنیم که این یعنی بی‌توجهی به قانون، این یعنی بی‌توجهی به اسناد بالادستی.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: پنجم دیماه جاری جلسه کمیته انطباق تشکیل شد و رئیس شورای اسلامی شهر گرگان می‌توانست شنبه نامه‌ای را برای اعضای شورا ارسال کند و بگوید با توجه به اینکه مصوبه عزل شهردار هنوز در کمیته انطباق تائید نشده است، موضوع تعیین سرپرست از دستور کار شورا خارج می‌شود و پس از اخذ تائیدیه، تعیین سرپرست را دوباره وارد دستور کار کند.

گرزین در پایان ابراز کرد: من بی‌قانونی را نمی‌پذیرم و من نمی‌توانم بپذیرم عده‌ای بگویند چون ما اکثریت هستیم شما باید خاموش باشید زیرا من قسم خوردم بر خلاف شهر و شهروند کار نکنم و حتما برابر بی‌قانونی می‌ایستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.