دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۷۲ مونیخ بعد از پایان رقابتهای کشتی پهلوانی گفت: تمامی پهلوانان ایران از نظر اجتماعی و مذهبی جایگاه ویژه‌ و مسئولیت سنگینی داشتند.

پهلوان واقعی باید گره‌گشای کار مردم باشد/تختی کارهای ماندگاری کرد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در زمان‌های گذشته، پهلوان پایتخت انتخاب می شد، اظهار داشت: شخصی که بازوبند پهلوانی را دریافت می کرد، خصلت‌های پسندیده ای داشت و ضمن برخورداری از اعتقادات مذهبی و منش و رفتار جوانمردی، امین مردم نیز بود.

وی ادامه داد: این روند همچنان ادامه داشت و ما پهلوانانی بزرگی همچون تختی، زندی و وفادار را در تاریخ این رشته داشتیم. پهلوانان بسیار مردم دار بودند و گره از کار مردم باز می کردند. به طور مثال کارهای ماندگار جهان پهلوان تختی در ماجرای زلزله بوئین زهرا از یادها فراموش نخواهد شد.

جوادی در مورد بستن بازوبند پهوانی توسط خانواده شهدا بر بازروی صادق زاده تصریح کرد: درگذشته این کار توسط شخص اول کشور انجام می شد، اما در دو سال گذشته فدراسیون کشتی با دعوت از خانواده معظم شهدا، مراسم بستن بازوبند پهلوانی را برگزار کرد، چراکه این افراد حق بزرگی بر گردن جامعه دارند و پهلوانان بسیار بزرگی که همان شهدا بودند را تقدیم این آب و خاک کردند.

وی در مورد مسئولیست سنگین صادق زاده با توجه به کسب بازوبند پهلوانی کشور اظهار داشت: صادق زاده باید ادامه دهنده راه و منش پهلوانان گذشته باشد. پهلوانانی که هنوز با گذشت سالیان سال در ذهن و قلب مردم حضور دارند، پهوانان باید با تأسی به ائمه اطهار و توکل بر خدا، دستگیر مردم باشند و فتوت، جوانمردی و افتادگی و اخلاق نیکو را سرلوحه کار خود قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.