سمنان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به نقش این نهاد در ترویج فرهنگ کتابخوانی پیشنهاد اختصاص بخشی از اعتبارات نهاد کتابخانه های عمومی به کانون را داد.

اختصاص بخشی از اعتبارات نهاد کتابخانه های عمومی به کانون پرورش فکری

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جمال صبح یکشنبه در دیدار با نماینده شاهرود و میامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش نظارتی مجلس و نقش مهم آن در بودجه‌ریزی خواستار افزایش اعتبارات تخصیصی به این نهاد مهم و مورد وثوق خانواده‌ها شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تاکید کرد: تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان و توجه بیشتر مجلس به این حوزه مهم می‌تواند در روند تربیت و پرورش نونهالان و نوجوانان ایران اسلامی نقش مثبتی داشته باشد.

وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از باسابقه‌ترین نهادهای پرورشی در کشور دانست و گفت: کانون پرورش فکری به‌عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه کودک و نوجوان در تربیت جامعه و نسل جوان نقشی اساسی دارد.

وی به ظهور فضای مجازی و اقبال عمومی به آن اشاره و خاطرنشان کرد: استقبال خانواده‌ها از این فضاها سبب شده که سرانه مطالعه در خانوارهای ایرانی کاهش بیشتری بیابد.

جمال فعالیت‌های غیررسمی و پنهان را دو شاخصه مهم در کانون پرورش فکری برشمرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از جمله نهادهای مهم و موثری است که زیرساخت‌های فرهنگی کشور را سامان می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان‌های شاهرود و میامی از افزایش فعالیت‌های کانون در این دو شهرستان خبر داد و افزود: راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در میامی، توسعه کتابخانه سیار شهری شاهرود و راه‌اندازی شعبه شاهرود کانون زبان ایران از برنامه‌های این اداره‌کل در شرق استان سمنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.