رشت- دو دانش‌آموز مخترع رشت که موفق به ثبت جهانی دستگاه زاویه‌سنج نجومی شدند در صحن شورای اسلامی این شهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

در صحن شورای شهر رشت از دو دانش آموز مخترع تجلیل شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، مسعود کاظمی رئیس شورای اسلامی شهر رشت پیش از ظهر یکشنبه در جلسه تجلیل از دو دانش‌آموز مخترع که موفق به ثبت جهانی دستگاه زاویه‌سنج نجومی شده بودند، اظهار کرد: اختراع انجام شده سبب مباهات بوده و اعضای شورای رشت از آن حمایت می‌کنند و چنین موضوعاتی تداوم افتخارات دیگری را برای شهر و کشور به همراه دارد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه دو دانش‌آموز مذکور با کمترین امکانات موفق به افتخار آفرینی شدند، گفت: این دانش‌آموزان توانستند دانش را با پژوهش به کارآفرینی تبدیل و توجهات جهانی را به خود جلب کنند.

فرانک پیشگر با اشاره به اینکه این چهره‌ها نمایندگان علمی شهر رشت در عرصه‌های بین‌المللی هستند تصریح کرد: این چهره‌ها باید حمایت شوند و نباید دغدغه مالی برای حضور در عرصه‌های ملی داشته باشند.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود اعضای شورا نیمی از هزینه سفر این دو دانش‌آموز را برای حضور در نمایشگاه جهانی اختراعات در کشور سوئیس را پرداخت کنند.

محمد علی رفیعی‌نوده عضو شورای شهر رشت ، درباره ثبت جهانی دستگاه زاویه‌سنج نجومی توسط دو دانش‌آموز رشتی یادآور شد: این دو دانش‌آموز نخبه برای هزینه سفر به منظور حضور در نمایشگاه جهانی اختراعات در کشور سوئیس نیازمند مبلغ ۵۰ میلیون تومان هستند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر رشت هزینه این سفر را تقبل و موجبات کسب افتخارات دیگری را برای شهر و کشور فراهم کنند، به نحوه پرداخت کمک مالی اعضای شورا به شهروندان اشاره کرد و یادآور شد: شهروندان برای گرفتن مبلغ ناچیز کمک مالی در شهرداری رشت سرگردان هستند و بارها برای دریافت مبلغ اهدایی توسط اعضای شورا باید به شهرداری مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار، علی پورغلامی و مهدی قاسم‌علیپور دانش‌آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان ناحیه دو رشت موفق به ثبت جهانی دستگاه زاویه‌سنج نجومی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.